יחימוביץ': "לשקול חקירה פלילית עמוקה על סוגיית הגז"

ח"כ שלי יחימוביץ', מובילת המאבק נגד מונופול הגז: "לא יכול להיות שיש אוזלת-יד גורפת כזאת, ולא יכול להיות שבכל רגע שבו הייתה אוזלת-יד קומץ הטייקונים, בעצם שותפות הגז נובל ותשובה הרוויחו מזה כסף"

שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), ממובילות המאבק נגד מונופול הגז, קוראת לשקול פתיחת חקירה פלילית נגד הגורמים המעורבים בסוגיית הגז הטבעי, וזאת בעקבות ממצאי דוח המבקר על משק הגז שפורסם אתמול (ב').

"משהו לא הגיוני כאן", אמרה יחימוביץ' בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול חי". "לא יכול להיות ששורת כשלים שיטתית נוגעת לכל התחומים, גם לפיקוח על המחירים, גם לכוח אדם שלא מסוגל לעמוד מול הנפח העצום הזה שמביא את עורכי הדין הטובים ביותר, גם סוגיית הפיקוח, גם סוגיית הרשיונות שהמבקר העיד שניתנו בהפקרות מוחלטת ועוד המון דברים שלצערי המבקר לא הגיע אליהם.

"אני אומרת, לא יכול להיות שיש אוזלת-יד גורפת כזאת, ולא יכול להיות שבכל רגע שבו הייתה אוזלת-יד קומץ הטייקונים, בעצם שותפות הגז נובל ותשובה הרוויחו מזה כסף. הגיע הזמן להסיר מסיכות ולהגיד משהו לא הגיוני כאן, משהו לא בסדר".

כאשר נשאלה במפורש האם לדעתה "הטייקונים הגדולים" ניהלו את הסדרת משק הגז במקום שהמדינה תנהל זאת, ענתה: "זאת עובדה. המעורבות של חברות הגז בקביעת המתווה... זה שהם כתבו את המתווה בכלל! הנגישות המופרזת והפרועה שלהם למקבלי ההחלטות היא כל כך מופקרת וזועקת כל כך מאי שיוויון כי בסופו של דבר 99.99% מהציבור, שיוצאים מופסדים מהעליונות הזאת של אותו קומץ בעלי הון חזקים, לא זכו לשום ייצוג. משהו כאן לא תקין וככה לא מתנהלת מדינה תקינה וצודקת ולכן אני אומרת ולא רומזת, שיכול להיות שצריך לשקול במלוא הזהירות הראויה גם אפשרות של חקירה פלילית עמוקה על כל ההתנהלות מסביב לסוגיית הגז".

יחימוביץ' אמרה כי השתמשה במלים הקשות בשל העובדה שהיא נהנית מחסינות וקראה לציבור להתערב ולסייע לה ולחבריה במאבק: "אין שום הליך, למרות שזה חובק כל ועדת כנסת אפשרית וכל תחום אפשרי - ממיסוי דרך זיכיונות, פיקוח מחירים, מונופולים... בעצם הממשלה לא רק עוקפת את הכנסת ואת הציבור, אלא גם עוקפת את עצמה. אין שום צידוק ביטחוני שזה יופקד בידי הקבינט המדיני ביטחוני בסודי סודות.

"אגיד משהו שאולי הוא מחליש אותי כפרלמנטרית: אנחנו זקוקים לציבור. אני מקווה שלא נאבד את המומנטום, המעורבות הציבורית מאוד נחוצה. כל מי שמכיר במקרה אנשים פוליטיים שיכתוב להם, שידבר איתם וגם מי שלא מכיר, שיכתוב מיילים, פעילות ברשתות החברתיות היא חשובה".