"בתוך שנה צעירים יקנו דירות בהנחה של רבע מיליון שקל"

ח"כ אלי כהן ממפלגת כולנו, העומד בראש ועדת הרפורמות שאמורה לממש את ההבטחות של כחלון לציבור, מבטיח: לא נעלה מסים, נטפל בשוק הפנסיה, נוריד את יוקר המחיה ונהפוך את ישראל לאטרקטיבית להשקעות זרות

אלי כהן / צילום: דפי הירשפלד
אלי כהן / צילום: דפי הירשפלד

ועדת הרפורמות החדשה שהוקמה בכנסת מתכנסת היום (ג') לישיבתה הראשונה בנוכחות שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט. השר כחלון הבטיח, כזכור, לפני הבחירות להעביר שורת רפורמות בתחומי הדיור, הבנקאות והמזון - שיביאו להוזלה משמעותית של יוקר המחייה בישראל. בראש הוועדה יעמוד ח"כ אלי כהן ממפלגת כולנו של כחלון, שיסביר כיצד תסייע ועדת הרפורמות למימוש ההבטחות והציפיות שתולה הציבור ברפורמות של כחלון.

בראיון לגלובס TV מבטיח כהן ש"לא תהיה העלאת מיסים", סבור כי "התקציב יעבור על חודם של 2 קולות" ובטוח ש"החריגה בגירעון לא תפגע בדירוג האשראי של ישראל".

- מה עמדתכם בנוגע למתווה הגז?

"כל מונופול צריך לפרק. אבל צריך לזכור שגם אחרי ההפרדה ישאר מונופול גז".

- בעוד שנה מהיום, בהנחה שהממשלה קיימת, מה אתה מצפה להשיג? מהם היעדים?

"המטרה שלנו היא לקצר את תהליכי הבירוקרטיה בתחום הנדל"ן. נבלום את העלייה של עליית מחירי הדירות, להציע תוכניות לזוגות צעירים בעיקר במסגרת 'מחיר למשתכן' כדי שיוכלו לבנות דירות בהנחה של 200-250 אלף שקל, טיפול בחיסכון הפנסיוני שבו החלש מסבסד את החזק, להגדיל את יכולת גיוס המימון על ידי גופים מקומיים, להגדיל את האטרקטיביות של ישראל בעיני משקיעים מקומיים ומשקיעים בינלאומיים ולהביא לירידה ביוקר המחיה".

צפו בראיון המלא בסרטון המצורף.