הצהרות לחוד ומציאות לחוד: טביב ממשיך להכין התקציב לעונה הקרובה

למרות הצהרות הנטישה של בעלי בית"ר ירושלים לאחר אירועי שרלרואה, בסביבת המועדון טוענים כי הוא עסוק בבניית הסגל ■ יו"ר הבקרה התקציבית: "הפסקת פעילותו כבעלים צפויה להיות הליך משפטי שיכול לקחת שנה עד שנה וחצי"

אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי
אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי

גם החלטת רשם העמותות, לפיה לא יוכל אלי טביב לשמש כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל - לא תמנע ממנו לשמש העונה כבעלי בית"ר ירושלים. למרות ההתבטאויות של טביב לאחר המשחק בשרלרואה כי החליט לעזוב, טוענים בבקרת התקציבים ובמועדון כי הוא מכין תקציב, וכי לכל היותר יקטין את מידת ההשקעה שלו בקבוצה, ושהחלטת רשם העמותות עשויה אפילו לדרבן אותו להילחם על מקומו.

גורמים נוספים סביב הקבוצה מעידים כי גם לאחר המשחק בבלגיה, ממשיך טביב באופן כמעט רגיל לחלוטין לגבש את הסגל לעונה הקרובה.

יו"ר הרשות לבקרת התקציבים, עופר אורליצקי, אמר היום (ג') ל"גלובס": "הפסקת פעילותו של טביב כבעלים צפויה להיות הליך משפטי שיכול לקחת שנה עד שנה וחצי, עם ערעורים, ולכן אני מעריך שהוא יהיה הבעלים גם בעונה הקרובה".

בכל מקרה, הדרישה של ההתאחדות כי טביב יתפטר מתפקידו בהנהלת ההתאחדות, בהתאם להמלצות הרשם, לא קשורה להחלטת ההתאחדות כי טביב לא יוכל לשמש כבעלים. הנהלת ההתאחדות כפופה לחוק העמותות ואילו רישוי בעלים שייך להתאחדות ולמוסדותיה. במקרה הראשון צפוי טביב לדרוש הליך של שימוע, ובמקרה השני הוא צפוי להלחם משפטית - לרבות פנייה לערכאות אזרחיות. בא-כוחו, עו"ד נעם פורר, אמר לגבי הדרישה שיתפטר מתפקידו בהתאחדות: "אני לא רואה איך הם עושים את זה בלי לשמוע אותו קודם. ההחלטה ניתנת לביטול, עם כל הכבוד לרשם העמותות. לא יודע אם הוא (טביב) ירצה להלחם בזה, אבל בהחלט אפשר 'לתקוף' את זה".

עניין מרכזי לגבי הישארותו של טביב קשור לחוזי השחקנים: במקרה וטביב יחליט לעזוב או תופקע הקבוצה מידיו, אין לחוזים שנחתמו עם שחקנים כל אחריות אישית מבחינתו. במלים אחרות: תוקף החוזים הוא מול בית"ר ירושלים ולא מול טביב אישית, כך ששחקנים שחוזיהם לא יכובדו יצטרכו להתנהל מול המועדון.