הציטוטים מוועדת לוקר שירתיחו את אנשי הצבא

"הנוהג לדרוש תוספות לתקציב הביטחון במהלך שנת התקציב ולקבלן הוא פגום ופוגע בהתנהלות התקינה של תקציב המדינה" ■ ויש עוד...

המלצות ועדת לוקר פורסמו היום (ג'), שבועיים לאחר שהוגשו לרה"מ נתניהו, ומעיון מעמיק בדוח ניתן למצוא מספר משפטים וקביעות שבוודאי יגרמו לכעס רב בקרב אנשי מערכת הביטחון.

הנה כמה ציטוטים נבחרים:

■ "מספר משרתי הקבע בצה"ל זינק מאז 2008 ב-12% בניגוד מוחלט להמלצות וועדת ברודט ולהצהרות הצבא. עיקר הגידול - במפקדות ובמטות. לצה"ל אין הסבר לגידול החד במספר אנשי הקבע. הצבא אינו שולט במספר אנשי הקבע ובהוצאה על כוח אדם. האוצר היה יכול לרסן את הגידול - אך גם הוא כשל בכך".

■ "תהליך תקצוב תקציב הביטחון וניהולו ברמה הלאומית לקוי בכל הרמות ובכמה ממדים. לעתים התחושה היא שהתקציב המשמעותי ביותר במדינת ישראל 'מתנהל' ולא 'מנוהל'".

■ "עצירת האימונים בצה"ל במאי 2014 (במסגרת מאבקי התקציב) הייתה כשל מערכתי".

■ "משרד הביטחון אינו ממש את תפקידו לפקח על הצבא ולבקר אותו. הוועדה הופתעה לגלות שמשרד הביטחון כלל לא הגדיר זאת חלק מייעודו".

■ "העימות השנתי המתוקשר בין משרד הביטחון והאוצר וחוסר היכולת של המשרדים להגיע להסכמות גורמים נזק מתמשך למדינת ישראל. בין המשרדים אין שפה משותפת. ההתנהלות היא לעומתית, תוך שימוש לעתים במצגים מטעים ומוטעים".

■ "יש במערכת הביטחון נטייה להביא להקשחת חלק גדול ככל האפשר של התקציב מתוך הנחה (שהוכחה שנה אחרי שנה כנכונה) שהדבר יצור לחץ לקבלת תוספת תקציב".

■ "הנוהג לדרוש תוספות לתקציב הביטחון במהלך שנת התקציב ולקבלן הוא פגום ופוגע בהתנהלות התקינה של תקציב המדינה. תוספת תקציבית למערכת הביטחון פוגעת גם בכלל משרדי הממשלה ומביאה לפריצת תוכניות העבודה שלהם".