סופר קלאסיקו - עם סאונד!

אני שמח שהליגה הספרדית יוצאת מידיו של ערוץ הספורט, הגורם נזק לחוויית הצפייה ב"לה ליגה"

לואיס סוארז, ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס
לואיס סוארז, ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס

וואו כמה שאני שמח שהליגה הספרדית יוצאת מידיו של ערוץ הספורט. אני שפוט של הליגה הזאת, ברצלונה, מסי, אתם יודעים. אני מתענג על צפייה בנצחונותיה ברצלונה ולא פחות על הפסדיה של ריאל מדריד. זאת הליגה שלי.

אבל מזה זמן רב, כמה שנים טובות, אני נאלץ לצפות במשחקים אלה ללא סאונד. פשוט בלתי אפשרי בשבילי לשמוע כמה מהפרשנים. שגיא כהן, למשל. בחור אינטליגנטי, אבל מי יכול לעמוד בברברת הבלתי נלאית והבלתי רלבנטית שלו?

הוא לא היחיד, כמובן. גם אלי אוחנה, למשל, נותן כמעט את אותה פרשנות על כל המשחקים. הכול קלישאות שחוזרות על עצמן בכל משחק.

נדב יעקבי, לעומת זאת, הוא בין היחידים שאפשר לשמוע אותם, אז מה עושה ערוץ הספורט? מדביק לו את שגיא.

הסטנד אפ של מודי בר-און

הסקופ של ערוץ הספורט היה פעם מודי בר-און. אולפן ליגת האלופות שלו היה תופעה מרעננת בשידורי הספורט. הוא הביא גישה חדשה לשידורי הספורט בארץ. קלילות, עליצות, קופצנות.

זה היה נחמד לכמה חודשים - אבל כמה אפשר? בר-און עשה מאולפן האלופות מופע סטנד-אפ פרטי, כשהוא מנפנף בידיו לכל עבר, ואת פרשני השולחן העגול הפך לקהל שבוי הצוחק בכל פה מבדיחותיו, גם כשאינן מצחיקות.

עומס של דברנות

באופן כללי הערוץ סובל מעומס כבד של פטפטת. כבר לא ערוץ הספורט, אלא ערוץ הדיבורים - ובעיקר הצרחות. כל מיני פאנלים של פרשנים הנלחמים אחד בשני כדי להשמיע את קולם, כשלידם שתלו לאחרונה בחורות צעירות, שלא תמיד יודעות מה הן עושות שם.

המסר היוצא מהפאנלים המלומדים הללו הוא שכל הצועק יותר - הרי הוא משובח. ואם הצופים מתלוננים - מי הם בכלל?

הערוץ המתחרה, צ'ארלטון (ספורט1), משדר כמעט רק ספורט. בלי דיבורים מיותרים. בלי בלבולי מוח מעצבנים. ספורט נטו. אבל את הזכויות ל"לה-ליגה" לא הוא רכש, אלא ערוץ ONE. לפי שעה משדר ערוץ זה אלטע זאכן, הוא אינו מתיימר להתחרות בערוצים האחרים, לכן אי-אפשר לקבוע עליו דעה.

ארבל - בחירה טובה

בעיתונות מעריכים כי השדר הראשי של "לה ליגה" בערוץ ONE יהיה יורם ארבל. זהו צעד בכיוון הנכון. הרבה טענות משמיעים עליו פרשני הכדורגל, הרוב מתוך קנאה. למרות שארבל כבר לא צעיר כשהיה (כמו כולנו), הוא עדיין השדרן הטוב ביותר אצלנו. יש לו ראש טוב, הומור חד ואינטליגנטי, והוא מקרין סמכותיות. אז מה אם הוא מתבלבל לפעמים בשמו של שחקן זה או אחר? מדובר בשמות שוליים שאף אחד ממילא לא מכיר.

איזה כיף לדעת שעוד מעט, אני מקווה, אוכל לראות סופר קלאסיקו - עם סאונד!!!