פייסבוק הסירה גם את העמוד החדש של "סטטוסים מצייצים"

שעות ספורות לאחר שאבי ועדי לן השיקו את עמוד הפייסבוק הפופולרי, הרשת החברתית החליטה להוריד אותו ■ פייסבוק: "אנו לא מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו"

שעות בודדות אחרי שבני הזוג אבי ועדי לן השיקו מחדש את עמוד הפייסבוק הפופולרי שלהם "סטטוסים מצייצים", חצי שנה אחרי חשיפת "גלובס" על כך שמכרו סטטוסים בו בתשלום, חברת פייסבוק החליטה להסיר גם את העמוד החדש. בפייסבוק אישרו את הדברים ומסרו בתגובה כי "אנחנו לא מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו".

גם בני הזוג לן אישרו את הדברים ומסרו בתגובה כי "פייסבוק אכן הורידו את העמוד החדש. אנחנו עדיין לומדים את הנושא".

מהלך זה, כאמור, מצטרף למהלך המקורי של פייסבוק שלפני חצי שנה, כיומיים לאחר חשיפת "גלובס", החליטה להסיר לאלתר את עמוד "סטטוסים מצייצים" המקורי מהרשת. אז הגיבה חברת פייסבוק ואמרה כי "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות אנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את מדיניות החברה, זאת על אף אזהרות שקיבל ולכן הוחלט להסיר אותו סופית".

חודש לאחר חשיפת הפרשה והסרת העמוד, ניסו בני הזוג לן להקים אתר אינטרנט שילווה את פעילותם מחוץ לרשת החברתית של פייסבוק, אך זה לא להתרומם. בחודש מאי הגישו בני הזוג תביעה נגד פייסבוק כדי להשיב לרשותם את העמוד הפופולרי, כולל ארכיון הסטטוסים ולא פחות חשוב, קהל של מעל ל-700 אלף גולשי פייסבוק שעקבו בזמנו אחרי העמוד. השניים דרשו פיצוי של 250 אלף שקל, על אף העובדה שהם עצמם עברו על כללי התקנון של פייסבוק, כשקידמו סטטוסים בתשלום בתוך הרשת החברתית - בניגוד לנהלים.

באשר לשאלה מדוע חיכו עד עכשיו עם הקמת עמוד פייסבוק חדש, כשיכלו להעלות אותו כבר יום למחרת הורדת העמוד המקורי על-ידי הרשת החברתית, הסבירו בשיחה עם "גלובס" בני הזוג לן, כי "קיווינו שנצליח ליצור קשר עם פייסבוק וליישר הדורים. אנחנו עדיין לא מוותרים. נמשיך לעשות כל מאמץ להחזיר את העמוד הישן והפופולרי". עוד הוסיפו השניים ואמרו כי "לגיטימי מבחינתנו לחזור לפייסבוק - שם נמצאים החומרים והגולשים. מאוד קיווינו שזה לא סוף פסוק. זה היה עונש לא מידתי".

יש לציין כי מאז התפוצצות הפרשה, קמו עשרות עמודים חדשים ומזויפים תחת אותו השם, הלוגו והקונספט. בפייסבוק לא עשו דבר בעניין והם ממשיכים להתקיים ללא מפריע ברחבי הרשת החברתית. העמוד החדש של אנשי "סטטוסים מצייצים" כבר הספיק לגייס לשורותיו עשרות אלפי עוקבים חדשים-ישנים.

יש להוסיף כי העמוד החדש נפתח כחלק מלמידת הלקח מפרשת מכירת הסטטוסים בתשלום. באמנת שפרסמו בעמוד החדש בפייסבוק, הם מציינים כי "אם יהיה תוכן שיווקי הוא יהיה רק באתר ובאפליקציית האייפון, וכמובן - הוא יסומן ככזה. בכל מקרה, לא יפורסם תוכן שיווקי שאינו מעניין או בעל ערך". בשיחה עם "גלובס", הסבירו מוקדם יותר היום בני הזוג כי "נשלב באתר ובאפליקציה רק תוכן שיווקי שמותאם לעולם של 'סטטוסים מצייצים'. תוכן שהוא ויראלי, אותנטי, מעניין, יוצר דיון וחברתי".