"גלובס" מציג: כל הדרכים להוזיל את הבילויים בחופש הגדול

משפחה בת 5 נפשות שתבלה בלונה פארק תשלם מחיר מלא של 565 שקל - אבל לא חייבים לשלם מחיר מלא ■ "גלובס" מציג את הדרכים להוזיל את ההוצאה על בילויי הקיץ - מהטבות דרך חברות אשראי ועד מועדוני צרכנות

כמדי שנה, גם החופש הגדול כרוך בהוצאה כספית גדולה על קייטנות, נופש משפחתי, מסעדות ושלל בילויים לנופשים הצעירים, שמבקשים להנעים את זמנם בין אטרקציות ואתרי בילוי, מוזיאונים, סרטי קולנוע, ברכות שחייה ופארקי שעשועים ומים.

אפשר ורצוי להפחית את הנטל הכלכלי באמצעות רכישת כרטיסי כניסה מוזלים לאתרי הבילוי - ואלה נגישים בכמה דרכים וערוצים. היערכות מראש תתורגם להנחה של עשרות אחוזים, שמסתכמת במאות שקלים לכל בילוי משפחתי.

המחיר בקופה הוא כמעט מחיר וירטואלי, מעין סמן עליון שבא להמחיש את גובה ההנחה לכאורה למחיר הכניסה שמשולם בפועל - שהוא כנראה מחיר הכניסה הריאלי.

בביקור השבוע בלונה פארק ניכר כי מרבית העומדים בתור רכשו כרטיסים מוזלים (דרך מועדוני צרכנות או בהטבות כרטיסי אשראי), אולם היו בודדים, בעיקר בני-נוער שהגיעו ללא הוריהם, ששילמו מחיר מלא.

מחיר הכניסה בלונה פארק הוא 113 שקל, כך שמשפחה בת 5 נפשות תוציא סכום דמיוני של 565 שקל עבור הכניסה בלבד, לפני בקבוק שתייה או ארטיק.

גם משפחה שתפקוד את מופע הקיץ של דיסני, אם לא תממש הטבות הנחה (למשל דרך ישראכרט, נותנת החסות לאירוע), תשלם כ-140 שקל לכרטיס אחד, כלומר 700 שקל למשפחה רק עבור הכניסה.

מפת ההנחות מגוונת: דרך מועדוני צרכנות, דרך הטבות באמצעות כרטיסי האשראי, דרך אתרי הקופונים, דרך רשתות מזון ופארם ודרך קנייה מוקדמת באתרי האינטרנט של אתרי הבילוי.

בכל מקרה, ההמלצה היא להשאיר את קנייה הכרטיסים בקופה כאופציה אחרונה בהחלט.

"גלובס" פורס את האפשרויות לבילויי קיץ במחיר שפוי (יחסית):

דרך חברות אשראי ובנקים

ההטבה הפופולרית למחזיקי כרטיסי האשראי היא 1+1. הטבה זו מותנית לרוב בגובה החיובים החודשיים: בלאומי קארד על כל 2,000 שקל שחויבו במהלך החודש מקבלים פינוק אחד שמומר להטבת 1+1; בישראכרט חיוב של 1,500 שקל יזכה את מחזיק הכרטיס בהטבת פרימיום המקנה 1+1 על כרטיסים לאתרים שונים; גם מחזיקי כאל נהנים מהטבת 1+1, אלא שהם לא מחויבים בחיובים מינימליים בכרטיס. באמריקן אקספרס שיטת ההטבות היא גם במסגרת 1+1 (למבצעים רכישות ב-1,500 שקל) וגם באמצעות מימוש נקודות, לדוגמה כרטיס ב-39 שקל 790 נקודות לספארק המים בחולון.

בנקים המפעילים מועדוני צרכנות מעניקים לעמיתיהם הנחות דרך כרטיסי האשראי: מזרחי-טפחות, למשל, מציע כרטיסים מוזלים לפארקי מים: שני כרטיסים ב-90 שקל לשפיים (לעומת 222 שקל - המחיר המלא לזוג כרטיסים). מדובר במחיר נמוך יותר מהטבת 1+1. הבנק מציע גם זוג כרטיסים ללונה גל ב-80 שקל (במקום ב-206 שקל המחיר המלא לזוג כרטיסים). מועדון מרכנתיל סמייל של בנק מרכנתיל מציע לעמיתיו הנחות להצגות.

דרך מועדון צרכנות

חלק ממועדוני הצרכנות, בהם למשל "חבר" (קציני וגמלאי צה"ל) ו"אשמורת" (הסתדרות המורים), מעניקים הנחה כמעט לכל אטרקציה קייצית שתחפצו לבקר בה. אחרים מעניקים למבחר מצומצם יותר אבל מספק.

ההנחות משתנות בין אתרי הבילוי: עמיתי מועדון "שלך" (עובדי הרשויות המקומיות) זכאים במהלך יולי להיכנס לפארקי מים במחיר הנמוך ביותר שניתן להשיג: כ-30 שקל - פחות משליש מהמחיר המלא בקופה; עמיתי "אשמורת" זכאים לכרטיס הנמוך ביותר לתערוכת עולם הדינוזאורים, ועמיתי "חבר" ומועדון "טוב" (עובדי מדינה) יקנו את הכרטיס הזול ביותר ללונה פארק: כ-60 שקל (כמעט מחצית ממחיר הקופה, ללא התניית 1+1 דרך כרטיסי אשראי). מועדון "שווה" (ההסתדרות הלאומית) מציע כניסה לפארקי מים בכ-40 שקל, ומועדון "הוט" (הנדסאים) מעניק הנחות להצגות ילדים, למיני ישראל ועוד.

יש מועדוני צרכנות, דוגמת "חבר", שבהם רק חברי המועדון יכולים לממש הטבות (ולמשוך את הכרטיס מעמדות הפזורות ברחבי הארץ). מועדונים אחרים, כמו "אשמורת", מאפשרים רכישה שלא דרך כרטיס האשראי של העמית - כך שמה שנדרש הוא לקבל רק את פרטי העמית בלי פרוצדורת הקנייה עבורכם), ולפיכך לקבל את הכרטיסים בקופות בהתאם לכרטיס המשלם - עמיתי "אשמורת" שישלמו בכרטיס האשראי של המועדון יקבלו 5% הנחה נוספת במעמד החיוב.

מועדוני רשתות השיווק

לרשתות השיווק יש שיתופי-פעולה עם מופעים ותערוכות המקנים לרוכשים בהן כרטיסים מוזלים. לדוגמה: בקנייה מעל 100 שקל בשופרסל (לחברי מועדון) כרטיס ב-39 שקל ללגו פארק, לקונים ב-300 שקל בחצי חינם כרטיס ב-49 שקל לתערוכות טריק ארט או עולם הכרישים.

ללקוחות מועדון לייף סטייל של סופר-פארם מוצעים כרטיסי כניסה לפארקי מים במועדים מסוימים: המחיר לכרטיס הוא 39 שקל (שפיים, ימית ספארק המים) או 35 שקל לפארק נחשונית.

חשפו את הקופונים

אתרי הקופונים מציעים הטבות משתנות שאמנם תקפות לזמן קצוב, אך מומלץ לעקוב: דרך גרופון ניתן לרכוש כרטיס כניסה לספארק המים בחולון ב-63 שקל וכרטיס ב-46 שקל ללונה גל (המחיר המלא הוא 103 שקל). בבאליגם מוצעת כניסה מוזלת לטכנודע (29 שקל במקום 48 שקל) וכרטיסים מוזלים להצגות; ובאתר ביג דיל מוצעת כניסה לנחשונית, כולל הופעת ילדים, ב-48 שקל (במקום ב-106 שקל).

הנחות באינטרנט

רכישה מוקדמת באתרי האינטרנט של מקומות הבילוי לרוב תלווה בהנחה: באתר פארק המים שפיים ניתן לרכוש כרטיס ב-75 שקל לחודש יולי (מחיר שמיועד לרוכשים באתר בלבד).

הרוכשים באתר הלונה פארק יוכלו לקבל כרטיס כניסה זול במעט ממחיר הקופה (הגבוה): 102 שקל במקום 113 שקל.

5 המלצות להוזלת הבילוי

1. מה צריך להציג בקופה?

כדי לנצל הנחה לחבר מועדון, בדקו מראש אם נדרש כרטיס האשראי לשם מימוש הכרטיסים בקופה.

2. ספונטניות עם סבלנות:

אם קמתם בבוקר והחלטתם לבקר באתר בילוי כזה או אחר - תוכלו לבצע הזמנה דרך מועדוני צרכנות או חברת האשראי, ובמרבית המקרים, בטווח של שעתיים הכרטיסים יחכו בקופה.

3. ימים סגורים:

בימי פעילות ייעודיים אפשר לקבל הנחה עמוקה יותר: לדוגמה, מועדון "שלך" מזמין את עמיתיו למימדיון ב-30.8 ב-29 שקל, ועמיתי "אשמורת" יוכלו להגיע לשפיים ולשלם 40 שקל ב-18.8.

4. מספר מוגבל:

מספר הכרטיסים המוזלים שניתן לרכוש דרך גוף כלשהו מוגבל - קבוצה גדולה יכולה לפצל את הקנייה דרך כמה גופים שונים.

5. קניית כרטיסים באינטרנט:

אם לא הצלחתם למצוא כרטיס מוזל, בדקו גם באתר האינטרנט של האתר אליו אתם מתעתדים ללכת. מכירה מוקדמת דרך האתר תניב הנחה - סמלית יותר אמנם, אבל גם משהו.

הטבות
 הטבות

בילויי הקיץ, המחיר המלא יקר פי שלושה מהמחיר המוזל
 בילויי הקיץ, המחיר המלא יקר פי שלושה מהמחיר המוזל