הערכה: מחיר הבנזין יירד ב-17 אגורות בחודש הבא

זאת בעקבות ירידה חדה במחיר הנפט בחודש האחרון הנובע מציפייה לכניסתה של איראן לשוק הנפט העולמי

תחנת דלק / צילום: תמר מצפי
תחנת דלק / צילום: תמר מצפי

מחיר הדלק צפוי לרדת ב-17 אגורות בחודש הבא, כך מעריכים היום (ה') גורמים במשק הדלק. מחיר הבנזין לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עומד היום על 6.65 שקלים לליטר, וצפוי לרדת ל-6.48 שקלים לליטר.

הסיבה לירידת המחירים הצפויה נובעת מהירידה הדרמטית במחיר הנפט בחודש האחרון, אשר נובעת בעיקרה מהשיחות על הסרת הסנקציות מאיראן. הסרת הסנקציות עלולה להגדיל בצורה משמעותית את היצע הנפט בתקופה שהביקוש אליו נמוך יחסית.

ואכן, מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומדת היום על כ-56 דולר - ירידה של 10% מתחילת החודש. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומדת על כ-49.2 דולר, ירידה של כ-14% מתחילת החודש, והמחיר הנמוך ביותר מאז אפריל.

לפני עשרה ימים פרסם קרטל אופ"ק תחזית, לפיה הוא צופה עלייה בביקוש לזהב השחור. פרסום זה, יחד עם ההסכם שחתמו מנהיגי גוש האירו עם יוון, מיתנו מעט את הירידות.

ירידה של כ-3% במחיר הנפט נרשמה אתמול, כאשר משרד האנרגיה האמריקאי פרסם את מלאי הנפט הגולמי בארה"ב. על-פי הפרסום, בשבוע האחרון עלה מלאי זה ב-2.3 מיליון חביות, זאת בעוד השוק צפה דווקא לירידה של 2.2 מיליון חביות.

נזכיר כי רק ב-4 ימי החודש האחרונים ייקבע מחיר הבנזין בחודש הבא, זאת בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת.