הכרם מרחיבה פעילות בתחום הבירות: תייבא מותגי פרימיום

תייבא לארץ את בירת הקראפט האמריקאית "בלו מון", את בירת הקראפט הסקוטית "ברו דוג" ואת בירת הלאגר הגרמנית "רדברגר"

שנה אחרי שרכשה 40% מבירת הבוטיק "מלכה", מעמיקה חברת הכרם, יבואנית מותגי האלכוהול והיין, את פעילותה בתחום הבירות עם יבוא בירות פרימיום, בהן בירת הקראפט (בירה בתהליך הכנה ידני) האמריקאית "בלו מון". הבירה נחשבת לבעלת שיעורי צמיחה הגבוהים בארה"ב בקטגוריית הקראפט, המהווה 11% מכלל ענף הבירות במדינה.

בתחום זה כבר נמכרת בישראל בירת סמואל אדמס. מחיר בירת "בלון מון" בשוק החם (מדפי החנויות) יעמוד על כ-13 שקלף והבירה תשווק גם בחבית בברים.

הכרם תביא לישראל גם מותג קראפט נוסף שיגיע מסקוטלנד, ממבשלת "ברו דוג". 5 טעמים יגיעו בבקבוקי 330 מ"ל ויימכרו במחיר של 17 שקל בשוק החם.

בירה נוספת שתיכנס לשוק היא בירת הלאגר הגרמנית "רדברגר", שתימכר ב-10 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

"4 שנים אחרי שהתחלנו עם הפצת בירה 'מלכה', המכירות צמחו פי שישה", אומר יוני פליידרמן, מנהל מחלקת הבירות בכרם. "לפיכך החלטנו לבנות סל בירה שיעטוף את 'מלכה' ולגדול ביחד".

לדברי פליידרמן, "למרות הרפורמה, השוק בישראל צבעוני. יש מי שיטען שהוא רווי מותגים, אבל אני סבור שממש לא. הישראלים אוהבים לשנות ולגוון, ושוק הבירה צומח, כשאנחנו רואים עלייה ברורה בצריכה לנפש, הן במקומות בילוי והן בבית".

לדבריו, יש בישראל יותר מ-200 מותגי בירה, כש-30% מהן מיובאות. את כלל הענף הוא מעריך בהיקף של 100 מיליון ליטר, בחלוקה שווה בין הצריכה הביתית ובין הצריכה בחוץ.

"אין לנו ציפייה לכבוש את השוק, אבל אנחנו מביאים מוצרים שחסרים בו היום", הוא אומר.

הביקורת המתהווה על גולדסטאר בשל הגישה השוביניסטית בפרסומים בימים אלה הובילה, במקרה או שלא, את בירה "מלכה" להעלות בימים אלה קמפיין בפייסבוק, עם סיסמאות בנוסח "תגידי תודה שאת אישה", או "ברוך שעשני מלכה". למרות זאת, בחברה לא בונים על שינוי דרמטי בתמהיל השוק.

חברת הכרם הוקמה ב-1921, ועד היום היא נמצאת בבעלות משפחת אפשטיין. החברה משווקת את יינות דלתון ומייבאת לארץ מותגי יין ומותגי אלכוהול דוגמת וודקה סטולי, ייגרמייסטר, רמי מרטין, גלנפידיך ועוד.