מחיר ביטול בניית האצטדיון האולימפי בטוקיו: 50 מיליון דולר

ממשלת יפן ביטלה את התוכנית לבניית אצטדיון גרנדיוזי בעלויות שיכלו להגיע עד לכדי 2.75 מיליארד דולר; הקבלנים שכבר חתמו על חוזים יפוצו ב-50 מיליון דולר, סכום שיוכל לצמוח במידה ויוגשו תביעות

האצטדיון המתוכנן של משחקי טוקיו 2020 / צלם: רויטרס
האצטדיון המתוכנן של משחקי טוקיו 2020 / צלם: רויטרס

ההחלטה של ממשלת יפן לסגת מהתוכנית לבניית אצטדיון אולימפי לקראת משחקי 2020 שיתקיימו בטוקיו, בעלות של כ-2.75 מיליארד דולר - בשל המחיר המנופח שהיה אמור להפוך אותו למתקן הספורט היקר בהיסטוריה - עשויה בכל זאת לעלות ביוקר.

סוכנות הידיעות AFP מדווחת כי קבלנים שונים, איתם כבר נחתמו חוזים לבניית האצטדיון - יקבלו בכל מקרה את כספם, המוערך ב-50 מיליון דולר.

על-פי בדיקות שנעשו בממשלה היפנית - הסכום הזה עוד עשוי לצמוח, במידה ויוגשו תביעות מצד הקבלנים וגורמים אחרים שהיו אמורים לבנות את המגרש.

כזכור, שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, הודיע כי "החלטנו להתחיל הכל מאפס, ולחזור אל לוח השרטוט. אנחנו חייבים לשלוט על ההוצאות עד כמה שניתן. נייצר תוכנית לאצטדיון אחר במהירות האפשרית".

יושירו מורי, ראש הממשלה היפנית לשעבר שעומד כיום בראש הוועדה המארגנת של משחקי 2020, אמר: "האצטדיון החדש שייבנה, בעלויות נמוכות יותר - ישרת את העם היפני במשך עשרות שנים. אנשים מזכירים את עלויות הבנייה של האצטדיון האולימפי בבייג'ין 2008 (שהיו נמוכות משמעותית מאלו שתוכננו עבור המגרש בטוקיו), אבל האם ניתן להשוות בין מחיר העובדים בסין ומחיר העובדים ביפן ולהגיד שזו השוואה הוגנת?".