הנאמנת: מגה עשתה תרגיל כדי לרסק את עדן טבע מרקט

לטענת עו"ד דורית לוי-טילר, רשת מגה - שהודיעה כי הוא חוזרת בה מכוונתה לכסות חלק מחובות עדן טבע מרקט - מנסה לפגוע במכירת עדן טבע מרקט, כדי שתוכל להתחרות בה ע"י פתיחת מחלקות אורגניות בסניפי מגה

מהלכיה של רשת מגה, שהודיעה בשבוע שעבר כי הוא חוזרת בה מכוונתה לכסות את חלק מחובותיה של החברה-הבת שלה, רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט, במסגרת הסדר נושים מוצע, נועדו לפגוע בהליך למכירת עדן טבע מרקט, להביא לריסוקה של הרשת ולאפשר למגה להתחרות בעסקי הרשת באמצעות פתיחת מחלקות אורגניות בתוך סניפי מגה - כך טוענת היום (א') עו"ד דורית לוי-טילר, שמונתה על-ידי בית המשפט לנאמנת בהליך הקפאת ההליכים של עדן טבע מרקט.

מגה, בעלת 51% ממניות עדן טבע מרקט, הגישה לפני כשבועיים וחצי בקשת הקפאת הליכים לעדן טבע מרקט, לה צירפה את הצעתה להסדר נושים, שכלל את מימון חובות החברה-הבת לספקים ולנושים מובטחים בתנאים שפורטו בבקשה. כחלק מהמהלך הניחה מגה הצעה לרכישת כלל נכסיה של עדן טבע מרקט כנגד פירעון חובותיה של הרשת לנושיה.

בשבוע שעבר משכה מגה במפתיע את הצעת הסדר הנושים, ונימקה זאת, בין היתר, בתוצאות השליליות מן הצפוי לכאורה, מבחינתה של מגה, של הסדר הנושים של הרשת-האם.

הנאמנת עו"ד לוי-טילר הגישה הבוקר, באמצעות בא-כוחה, עו"ד מור נרדיה, את תגובתה להודעת מגה מהשבוע שעבר, במסגרתה היא טוענת כי מגה לא התנתה את הסדר הנושים של עדן טבע מרקט בתוצאות הסדר הנושים של הרשת-האם, ומכאן הספק לגבי יכולתה לסגת בה מן ההצעה. "לו חפצה מגה שהצעתה תהא כפופה לשיקול-דעתה בהתאם ל'תוצאות' ההליכים בהסדר מגה... היה עליה לציין זאת במפורש", נכתב בתגובה.

עוד טענה הנאמנת כי מגה למעשה נקטה תרגיל כאשר הניחה את ההצעה לרכישת נכסי החברה-הבת בתחילת ההליך - ומשכה את ההצעה יום אחד בלבד לאחר תום המועד להגשת הצעות לרכישת נכסי עדן טבע מרקט. זאת, לטענתה, כדי לפגוע בהליך המכירה.

"ניתן לומר בבירור כי העובדה שהצעתה של מגה ריחפה באוויר כבר מעת הגשת בקשת הקפאת ההליכים, פגמה בהליך ההזמנה להציע הצעות והרתיעה מתמודדים פוטנציאליים מלפעול ולהתמודד על רכישת נכסי החברה", נכתב בתגובת הנאמנת.

הנאמנת הדגישה את היתרון היחסי של מגה על פני כל מציעה אחרת בהליך, הנובע מכך שרוב סניפי עדן טבע מרקט הם למעשה מחלקה בתוך סניפי מגה, כלומר סניף המנוהל בפורמט של "חנות בתוך חנות". מציע אחר, בניגוד למגה, יצטרך להתמודד עם הקשיים התפעוליים והמסחריים, העשויים לעלות מכך שרוב חנויות הרשת ממוקמות בתוך סניפים של רשת קמעונאית מתחרה.

מטרת "התרגיל", לשיטת הנאמנת, הוא "לפגוע בהליך ההזמנה להציע הצעות, להביא לריסוק של החברה ולאפשר בכך למגה להתחרות בעסקי החברה, מבלי לשלם אגורה שחוקה, על דרך של פתיחת מחלקות אורגניות בתוך סניפי מגה".

מגה: מצפים שנמשיך לממן לעולם ועד את הפסדי עדן טבע מרקט?

ממגה נמסר בתגובה: "מגה השקיעה בעדן טבע מרקט למעלה מ-100 מיליון שקל בשנים שבהן היא נוהלה על-ידי גיא פרוביזור, לכיסוי השקעותיה והפסדיה של עדן טבע מרקט. הציפייה שמגה תמשיך לממן לעולם ועד את הפסדי רשת עדן טבע מרקט היא חסרת בסיס.

"הייתה למגה כוונה כנה להציע הצעה ראויה לנושי עדן טבע מרקט, אולם לנוכח תוצאות פעילותה בתקופת היותה בבית המשפט ולנוכח תוצאות ההסדר, הגיעה מגה למסקנה כי לא נותרה לה ברירה אלא למשוך את הצעתה ולוותר על רשת עדן טבע מרקט, על אף ההשקעה העצומה בה.

"עם זאת, מגה סיפקה לנאמנת את המימון הנדרש לה לתקופת ההקפאה, כך שיש ביכולתה למצוא קונים לרשת בתקופת הזמן שנקבעה, ויש לקוות כי לרשת יימצא קונה במהרה. מגה תגיב על טענות הנאמנת והספקים בבית המשפט".