הרשת החברתית: אדלסון מטיס את עמרי כספי ושחקני ה-NBA

מטוסו הפרטי של שלדון אדלסון נחת בשבוע שעבר בנתב"ג כשעל סיפונו שבעה משחקני ה-NBA, וזאת ביוזמת ארגון Omri Casspi Foundation - שמטרתו להציג את ישראל באור חיובי בקרב הקהל האמריקאי

עומרי כספי ושחקני ה- NBA בנתבג/ צילום: יוסי כהן
עומרי כספי ושחקני ה- NBA בנתבג/ צילום: יוסי כהן

משחקים פטריוטיים

מטוסו הפרטי של המיליארדר שלדון אדלסון נחת בשבוע שעבר בנתב"ג כשעל סיפונו שבעה משחקני ה-NBA, כולל נציגנו בליגה, עמרי כספי, שחקן הסקרמנטו קינגס. יחד עמם הגיע גם בנו בן ה-16 של אדלסון, מתן.

השחקנים הגיעו ביום שישי האחרון ארצה ביוזמת Omri Casspi Foundation, ארגון ללא מטרת רווח, שהקים כספי לפני כשנה בארה"ב, ואדלסון הוא אחד מתורמיו, שמטרתו להציג את ישראל באור חיובי בקרב הקהל האמריקאי ולהילחם בין היתר בקמפיינים הקוראים לחרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על המדינה.

השחקנים, המתאכסנים במלון המלך דוד היוקרתי בירושלים, נצפו בדף הפייסבוק של כספי כשהם מטיילים בלוקיישנים שונים בירושלים.

בין היתר הם ביקרו במוזיאון ידידי ישראל בעיר, שם למדו מקרוב על ההיסטוריה הארוכה של הידידות, שיתוף-הפעולה והעזרה של הלא יהודים, בני כל הדתות והזרמים, שסייעו לעם היהודי בכלל ובתקופת השואה והקמת מדינת ישראל בפרט.

עם הכוכבים נמנים אימאן שאמפרט מקליבלנד (שחקן בקבוצתו של המאמן הישראלי דיוויד בלאט); דמרקוס קאזינס וקארון באטלר מסקרמנטו (חבריו לקבוצה של כספי); צ'נדלר פרסונס מדאלאס; דרק וויליאמס מניו-יורק; אלן אנדרסון מוושינגטון (אקס מכבי תל-אביב בכדורסל); וטייריק אוונאס מניו-אורלינס.

המשלחת תשהה כשבוע בישראל, לפני שתמריא ביום חמישי הקרוב בחזרה לארה"ב.

עומרי כספי ושחקני ה- NBA בנתבג/ צילום: יוסי כהן
 עומרי כספי ושחקני ה- NBA בנתבג/ צילום: יוסי כהן

עפים על סלובקיה

עזבו אתכם מאיי יוון: הסלובקים רוצים אצלם את התייר הישראלי. כך, לפחות, משתמע מפגישה שקיימו שגריר סלובקיה בישראל, רדובן יבורצ'יק; ובועז וקסמן, הבעלים ויו"ר סוכנות הנסיעות "אופיר טורס".

השניים נועדו במשרדי "אופיר טורס" בתל-אביב ודיסקסו על הדרכים להגדיל את מספר התיירים הישראלים בבירה ברטיסלבה או בהרי הטטרה המכונים "גן העדן הסלובקי".

מחליפים רשמים

לקראת תחילת צילומי דרמת המתח החדשה - "עיקרון ההחלפה", שתעלה בהוט בשנה הבאה, אשר מגוללת את סיפורו של הומלס שעד לפני רגע היה קצין משטרה מוערך, הרימו כוסית בחמישי האחרון בפלמינגו בר בתל-אביב כל השותפים לסדרה בהם כוכב הסדרה ליאור אשכנזי; במאי הסדרה, עודד דוידוף; סמנכ"ל התוכן של הוט, יורם מוקדי; ואחרים.

 יורם מוקדי ועודד דוידוף /צלם: אור גפן
  יורם מוקדי ועודד דוידוף /צלם: אור גפן

חלל על הזמן

"לעצב את הזמן" - זהו שמה של תערוכה של בוגרי בית הספר לעיצוב במכללה למינהל שנפתחה במרכז עמיעד ביפו בסוף השבוע. השנה עיצבו הסטודנטים סביבות חכמות לגיל השלישי.

הגיעו לתערוכה: פרופ' כרמלה יעקובי-וולק, דיקן בית הספר; סגניתה ד"ר שושי בראלי; יוסי היימן, מנכ"ל ג/וינט ישראל; ליאור שטרסברג ושירה אהרונסון, מנכ"ל וסמנכ"לית עמותת מטב; רני יעקובי, מנכ"ל המכללה; ואחרים.

ירון טל ומיכי סתת / צילום: עידן גרוס
 ירון טל ומיכי סתת / צילום: עידן גרוס

כמו פנתרים

הפנתר הוורוד או השחור? גיא דנמן, מנכ"ל פומה ישראל, הכריז אתמול כי במסגרת החסות של פומה לקבוצת הפועל תל-אביב בכדורגל היא תספק את המדים לעונת 2015/16 לשחקנים, כולל כמובן לוגו הפנתר.

לחצו ידיים בהסכמה: דנמן, סזאר מנדיונדו, מאמן הפועל; ואמיר כבירי, הבעלים החדש של הקבוצה.

סזאר מנדיונדו , גיא דנמן ואמיר כבירי / צילום: קוביקו
 סזאר מנדיונדו , גיא דנמן ואמיר כבירי / צילום: קוביקו

פועלים בגזרת הדיגיטל

המגזין "Global Finance" הכתיר את בנק הפועלים כבנק ה"מוביל בבנקאות הדיגיטלית בישראל" וגם כבנק בעל "הצעת הערך הטובה ביותר בבנקאות הישירה"; ו-"שירותי הבנקאות ב-SMS הטובים ביותר במזרח התיכון".

מירב ספקטורובסקי-ששון, מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים, אמרה בעקבות ההכרזה כי "הבנקאות הישירה, בדגש על השירותים במובייל, היא כיום זירת החידושים המרכזית בבנקאות העולמית".

משקיע בגדול

בשבוע שעבר השלימה חברת הנדל"ן איי.די.או (ADO) גיוס הון ענקי של 415 מיליון אירו (כ-1.7 מיליארד שקל), באמצעות הנפקת החברה-הבת ADO properties בבורסת פרנקפורט שבגרמניה.

כעת נודע כי גם עופר קוטלר, יו"ר איי.די.או והחברה המונפקת, מחזיק בחלק קטן ממניות ADO properties. קוטלר עדכן כי השקיע כ-100 אלף אירו (כ-420 אלף שקל), ברכישת 5,000 מניות החברה שהונפקה. הרכישה שנעשתה במסגרת המסחר בוצעה לפי שווי מניה של כ-20 אירו, ובעקבותיה מחזיק קוטלר ב-0.01% מהונה של ADO properties.

ADO properties מרכזת את כל פעילותה העסקית של איי.די.או, ומחזיקה כ-255 נכסי נדל"ן מניב בברלין שבגרמניה, שעיקרם למגורים. איי.די.או נסחרת בבורסה המקומית בשווי של 1.65 מיליארד שקל ונמצאת בשליטת קבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון, שהעריכה כי הנפקת החברה בגרמניה תניב לה רווח הון של 120-130 מיליון שקל.

עופר קוטלר / צלם: תמר מצפי
 עופר קוטלר / צלם: תמר מצפי

זזים

עו"ד יורם הכהן, 54, מונה למנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

רו"ח מירב בן כנען הלר מונתה לסמנכ"לית כספים ופיתוח עסקי של קבוצת אלון.

ארז ברוך מונה למנהל טכנולוגיות ראשי של חברת אינטגריטי תוכנה.

דורון ארד מונה כסמנכ"ל לקוחות ב-BBDO Content, מיזם משותף של גיתם BBDO וחברת גולן פרצר.

ליעד ברזילי מונה לסמנכ"ל השקעות בגזית גלוב.

יעקב בן שמעון, 57, מונה למנכ"ל מרכז הבידור והפנאי במרכז "אושילנד" הנבנה בימים אלה.