איי.די.איי ביטוח במו"מ לרכוש 58% מבית פסגות בת"א

איי.די.איי מעונינית לרכוש 58% מהבניין בתמורה לכ-235 מיליון שקל שמשקפים לבניין כולו שווי של כ-405 מיליון שקל

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

איי.די.איי ביטוח, חברת הביטוח הישיר של משפחת שנידמן, דיווחה היום על "מו"מ לרכישת חלק מבית משרדים בת"א", כשעל פי הערכות בשוק מדובר במגדל "בית פסגות" שברחוב אחד העם בת"א. איי.די.איי מעונינית לרכוש 58% מהבניין בתמורה לכ-235 מיליון שקל (שמשקפים לבניין כולו שווי של כ-405 מיליון שקל). מדובר ב-12,990 מ"ר בנויים בתוספת 147 חניות (44% מהחניון). המו"מ מתנהל מול קבוצת מוכרים פרטיים.

לקרן ריט 1, שמחזיקה ביתרת הזכויות בבניין (42%) ובחניון, יש אפשרות לשנות את מתווה העסקה. בהודעה נכתב בהקשר זה כי "להערכת החברה, תיתכן טענה של צד ג' שמחזיק ביתר הזכויות בבניין המשרדים שאינן בידי המוכרים (כאמור, מדובר בקרן ריט 1, ר' ש'), לזכות סירוב הקיימת לו ביחס לחלק מן הנכס".

במאי אשתקד רכשה קרן ריט 1 שש קומות בבית פסגות המהוות כ-21.6% ממגדל המשרדים, תמורת כ-78 מיליון שקל. במארס 2015 מימשה ריט 1 אופציה שניתנה לה והגדילה את חלקה במגדל ל-42% (וגם לרוב הזכויות בחניון) בתמורה לכ-67.5 מיליון שקל נוספים.

חברות הביטוח הגדולות רוכשות כבר נשים נדל"ן מניב בהיקפי עתק, ועכשיו מצטרפת אליהן גם איי.די.איי ביטוח, שאינה מנהלת כספי עמיתים בהיקפים גדולים. איי.די.איי ביטוח רוכשת את הבניין כחלק מתיק ההשקעות שלה, בתקווה לייצר עוגן סולידי ומניב. יועצי הנדל"ן בעיסקה היו "אינטר ישראל", השותפה המקומית של "Cushman&Wakefield".