ה-IOC בדרך ליעד זכויות השידור: 4.5 מיליארד דולר

הכנסות שיא כל הזמנים של הוועד האולימפי מטלוויזיה ממשיכות להתקרב, לאחר שנחתמה עסקה בשווי 250 מיליון דולר עם BeIN, רשת ערוצי הספורט של ממשלת קטאר

רשת שידורי הספורט הקטארית BeIN / צלם: רויטרס
רשת שידורי הספורט הקטארית BeIN / צלם: רויטרס

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) ממשיך להתקרב ליעד שהציב לעצמו עבור מכירת זכויות שידור למשחקי החורף שייערכו בפיונגצ'אנג (דרום קוריאה) ב-2018 והקיץ בטוקיו (יפן) ב-2020.

היעד המדובר הוא 4.5 מיליארד דולר מכלל הזכיינים ברחבי העולם, סכום שישקף קפיצה של 10% לעומת משחקי 2014 שהתקיימו בסוצ'י הרוסית ואלו שייערכו בקיץ הבא בריו דה ז'ניירו הברזילאית. היעד הפך לקרוב יותר לאחר שאתמול הודיעה רשת BeIN, זרוע ערוצי הספורט הגלובלית של הממשל הקטארי, על רכישת שידורי האולימפיאדות למעגל השנים 2018-2024 (אלמטי מקזחסטן תארח את משחקי החורף של 2022; טרם נקבעה זהות מארחת משחקי 2024).

BeIN, שמחזיקה ב-36 ערוצי ספורט ברחבי העולם ונחשבת לאחד מגורמי הטלוויזיה הבכירים ביותר גם בשוק הכדורגל האירופי - תעביר את שידורי המשחקים האולימפיים באופן בלעדי במספר מדינות במזרח התיכון, המפרץ הפרסי וצפון אפריקה. העסקה כוללת גם את זכויות הדיגיטל של האולימפיאדות.

לפי אתר insidethegames, העסקה מוערכת ב-250 מיליון דולר - "ומקרבת את ה-IOC אל יעד ה-4.5 מיליארד דולר של 2018-2022". כמובן שיהיה מדובר על שיא כל הזמנים של הוועד האולימפי בהכנסות מזכויות שידור. נכון לעכשיו, כבר נחצה רף ה-4.1 מיליארד דולר, ועדיין נותרו מכרזים פתוחים במספר שוקי מפתח כגון רוסיה, הודו ואמריקה הלטינית.