בעלי פרש מרקט רוכשים את סופר דוש ב-180 מיליון שקל

רשת סופר דוש מפעילה 4 סניפים בעיר בת-ים ונמצאת בבעלות עזרא דוש

בעלי רשת פרש מרקט, האחים שלומי ויוסי עמר, חתמו על הסכם לרכישת 4 סניפים של רשת סופר דוש, בבעלות עזרא דוש, תמורת 180 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

רשת סופר דוש מחזיקה ב-4 סניפים בעיר בת-ים. את הסניף הראשון פתחה ב-1988, והסניף האחרון נפתח לפני כשנה ומיועד למגזר החרדי.

לפני שבוע התראיין עזרא דוש ל"גלובס" ואמר כי "השוק היום בעייתי. אנשים קונים פחות. הם יותר ביקורתיים, וגם מסביב הכול קשה - חוק המזון, שקיפות המחירים, עליית השכר, ההוצאות גדלות, והתחרות גוברת. לא נשאר הרבה. אנחנו יודעים מה המצב במגה, שופרסל מפסידה כסף, והרשתות ויקטורי ורמי לוי מרוויחות 2%-2.5%. קוסט 365 נסגרה, טיב טעם מאוזנת ובמיקס של 50% מהשוק - השוק מפסיד כסף".

עוד דיבר דוש על הקושי שמביאה עמה התחרות וציין כי "מי שיותר רזה, קרי חוסך בהוצאות, יודע לשמור על העסק, יש לו בשר מהעבר ויש לו עוד עסקים מסביב - חי. מצליח לשרוד".

בריאיון סירב להתייחס דוש למכירה אפשרית של הרשת, אך על-פי הערכות, המכירה בשלב זה נעשית משיקולים משפחתיים.

עוד אמר דוש בריאיון כי אם המצב הזה יימשך, הצרכן הוא זה שישלם את המחיר: "אי-אפשר להפסיד בלי סוף. עד כמה שהתחרות עושה עכשיו טוב לצרכן, והוא נהנה מקרבות המחירים, זה טוב רק לעכשיו. המדינה והתקשורת יושבים חזק על שוק המזון. המדינה אשמה מאוד במצב. איפה השוק החופשי? אין שוק חופשי. אנחנו נדרשים לשקיפות מחירים ולפרסם אותם באינטרנט. איפה עוד קיים דבר כזה? זה אתר תיאום המחירים הכי גדול בעולם. כולם יתיישרו - 10 אגורות לפה, 10 אגורות לשם".

את תגובה דוש או פרש מרקט לידיעה לא ניתן היה להשיג עד סגירת הגיליון.