נמל אשדוד: המטען עם הקרינה החריגה אינו מסוכן לציבור

(עדכון) - במהלך בדיקת מכולה ישראלית שהגיעה מסין לנמל אשדוד זוהתה קרינה חריגה שהביאה לפינוי העובדים ■ כוחות ביטחון והצלה הוזעקו למקום עם אנשי הוועדה לאנרגיה אטומית ■ המשרד להגנת הסביבה: אין סכנה לציבור

נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר
נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר

אירוע חריג בנמל אשדוד: עובדים בנמל פונו היום (ב') בעקבות קרינה רדיואקטיבית חריגה שהתגלתה במכולה ישראלית שהגיעה באונייה מסין.

חברת נמל אשדוד הודיעה כי בתום בדיקות של הגורמים הרלוונטיים הסתיימה בדיקת המכולה. כמו בכל מקרה בו יש חשד כי תוכן המכולה חריג, נערכו גם הפעם בדיקות קפדניות כדי להסיר כל חשש לגבי תוכנה של המכולה, לכן המכולה בודדה והועברה לאיזור טיפול בהתאם לנהלים של חברת נמל אשדוד.

אל הנמל הוזעקו כוחות גדולים של שוטרים, חבלנים, לוחמי אש ואנשי מגן דוד אדום. בנוסף נקראו אנשי הוועדה לאנרגיה אטומית לזירה ובוחנים את המטען החשוד.

בהנחיית המשרד להגנת הסביבה הועברה המכולה עם הקרינה הרדיואקטיבית לאזור מבודד בנמל. במשרד מדגישים שלא קיימת סכנה לציבור. שרידי הקרינה התגלו במהלך בדיקה שגרתית וכעת נבדקת מה רמת הקרינה ומה המקור שלה.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי במקום הופעל נוהל חומרים מסוכנים בשל חשד בעקבות חומר רדיואקטיבי "ברמות מזעריות באחת המכולות". המכולה הועברה לשטח ייעודי ובודדה מהפעילות במקום. "אין כל חשש מעבר לדופן המכולה עצמה ונמל אשדוד פועל כרגיל", נמסר.

מזה מספר שנים מפעילה ישראל בכל הנמלים מערכת ניטור לקרינה רדיואקטיבית. מדובר במערכת רגישה מאוד שמטרתה לאתר פצצה מלוכלכת. לפני כשנתיים אותרה מכולה שגם בה היה חשש לקרינה, אך בהמשך התברר כי היא תקינה.