חשד: עו"ד שלמה נס קיבל שוחד של חצי מיליון דולר מסימנס

פרטים חדשים בפרשת השוחד בחברת החשמל: עפ"י פרסום ב"ידיעות אחרונות", רשות ני"ע איתרה מסמכים שמהם עולה חשד כי עו"ד נס קיבל שוחד מחברת סימנס שהועבר לחשבונו בשווייץ ■ נס מכחיש

עו"ד שלמה נס / צילום: יונתן בלום
עו"ד שלמה נס / צילום: יונתן בלום

פרטים חדשים בפרשת השוחד בחברת החשמל: רשות ניירות ערך איתרה מסמכים שמהם עולה חשד כי עו"ד ד"ר שלמה נס קיבל לכאורה שוחד של חצי מיליון דולר מחברת סימנס - כך דווח היום (ב') במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות".

נס, מבכירי עורכי הדין בישראל הנחשב ל"מפרק של המדינה", שימש כיו"ר חברת החשמל בשנים 1993-4. לפי החשד שבודקת רשות ניירות ערך, נס סייע לכאורה לסימנס לקדם את ענייניה בחברת החשמל. אחותו של נס כיהנה כדירקטורית וכחברת ועדת המכרזים של חברת החשמל. עם זאת, נציין כי הפרשה הנחקרת התרחשה בשנת 2001, 7-8 שנים לאחר סיום כהונתו של נס בחברת החשמל.

החשד של חוקרי רשות ניירות ערך עלה מתיעוד שמצאו של שתי העברות שביצע איש-הקש שלמה דניאל, גיסו של מנכ"ל סימנס ישראל לשעבר אורן אהרונסון, לאדם בשם סטיבן נס, שהוא למעשה שלמה נס לפי הנטען. מדובר בשתי העברות בסך כולל של כ-500 אלף דולר שהועברו לחשבון בנק בשווייץ.

עו"ד נס, שנחקר באזהרה ברשות ניירות ערך, מכחיש כי קיבל שוחד.

בחקירתו של אהרנסון, החוקר לא הפסיק לשאול אותו במשך שעות על ד"ר שלמה נס, אך הוא השיב פעמים רבות כי לא העביר כספים לנס, וכי לא הייתה לו מעורבות בעניין. לבסוף אמר אהרונסון בחקירתו: "אני רואה שעבר כסף לנס, אבל אני לא יכול להצביע על משהו שבו הוא עזר לי".

נציין כי אהרונסון הוא עד המדינה בפרשה, אשר הפליל את השופט לשעבר דן כהן וכן שורת בכירים לשעבר בחברת החשמל, אשר לאחרונה הוחלט להגיש נגדם כתבי אישום (בכפוף לשימוע).

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג מסרו בתגובה: "שלמה נס מסר את גרסתו בפני רשות ניירות ערך. לא ננהל את הדיון מעל גבי העיתון בעניין הנמצא בבדיקת הרשות".