הפנים של אלון חסן

"פנים אמיתיות" מציגה דיוקן של "אליטה חדשה" שקיבלה טוויסט בעלילה

"פנים אמיתיות", יום ב' 21:00, ערוץ 10

העובדה שאני נדרש לתוכנית "פנים אמיתיות" יותר מפעמיים-שלוש בעונה, מוכיחה שלמרות שאני לא לגמרי שלם עם הנטייה לסנסציות של אמנון לוי (כמו התיאור בנוסח "פרח לב הזהב" של הבחור הצעיר שצריך להסתובב בין "סוחרי סמים" כדי להשיג קנאביס לאימו החולה, בפרק המדובר של השבוע שעבר, בעוד שבפועל כל מה שצריך לעשות הוא לגשת לבחור הנחמד שבקצה הפאב ו"להתארגן") - הרי שלפחות בחירת הנושאים שלו מצליחה לעורר בי עניין.

הערב הוא יעורר עניין בקרב לא מעט אנשים עם דיוקנו של אלון חסן. לכאורה, על-פי החשד, זהו דיוקנה של "אליטה חדשה" שקיבלה טוויסט מפחיד בעלילה: כריזמה, כוחנות, רקע של צווארון כחול ועתיד שחור.

חסן היה יכול להיות בקלות הבחור שכולנו אוהבים לשנוא, רק שאז הוא הפיל את מפעל הסחטנות (לכאורה כמובן, על-פי כתב האישום) של רונאל פישר, שאפילו אם יצלחו ניסיונות הטיוח שמטרתם למנוע מהאש שהובערה להגיע לצמרת - היא כבר חמורה בהרבה מאשר כמה קומבינות, אפילו גדולות, בנמל אשדוד.

חסן הוא מרואיין מרתק: הוא לא מנסה להיות נחמד, ודאי שלא מתנצל. הוא עומד על המקפצה, בלי בושה - ועליי להודות שיש בכך משהו מרתיע וכובש כאחד.

האם יצליח אמנון לוי לטלטל את המקפצה?

ערוץ נחמד

"סוף עונת התפוזים", יום ב' 20:45, ערוץ 20

אני אוהב את מחויבותו של ערוץ 20 לתרבות העברית. "סוף עונת התפוזים", גם אם בשידור חוזר, היא בהחלט סדרה ראויה, במיוחד הפרק הזה שמציג את "כוורת" החביבה באור הראוי לה: להקה צבאית משודרגת עם נגיעות של רוקנרול ותו לא (ומכאן גם שם הפרק, כשם השיר "נחמד").

אלא שעליי להודות שאני מאוכזב: השבוע ציפיתי מהערוץ המזוהה כל-כך עם הימין והמתנחלים לדיונים נוקבים. אני לא רוצה לומר בהתנשאות "חשבון נפש", אבל אפילו דיון תועלתני שיעסוק, נניח, לא בטרגדיה של הקורבנות אלא בנזק התדמיתי שנגרם למפעל ההתנחלות בעקבות הרצח, לא נראה שם.

איך שרו כוורת: "עשו שטויות, נמרח קצת יוד, העיקר שיהיה נחמד". אולי בכל זאת מדובר בלהקה עמוקה מכפי שסברתי בתחילה.

הסדרה, מכל מקום, מושקעת ומעניינת.

* ציון: 8