דרעי שוב מאיים להצביע נגד התקציב אם לא ייושם מע"מ אפס

ישיבת האוצר ומשרד הכלכלה הסתיימה בפיצוץ לאחר שלא הגיעו להסכמות סביב מע"מ אפס למוצרים כפי שהובטח לש"ס בהסכמים הקואליציוניים

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

שרי ש"ס מאיימים להצביע נגד התקציב בממשלה ובכנסת אם לא תתקבל דרישתם ליישום מע"מ אפס על מוצרים: לפני כשעה הסתיימה בפיצוץ ישיבת משרדי הכלכלה והאוצר שכונסה במטרה להגיע להסכמות סביב דרישת ש"ס להחלת מע"מ אפס על מוצרים שונים כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים בין הסיעה החרדית לליכוד. יו"ר ש"ס ושר הכלכלה, אריה דרעי, הבהיר כי שרי המפלגה יצביעו נגד התקציב בממשלה ובכנסת אם לא יכובדו ההסכמים עם הסיעה.

בישיבה, שהתקיימה היום (ב') לאחר שכבר נדחתה כמה פעמים, ובה נכחו מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד, לא הצליחו הצדדים אפילו להגיע לפרטי התוכנית שגיבשו במשרד הכלכלה ליישום התוכנית. בעוד לנג הגיע מוכן עם הצעות אופרטיביות למתן פטור ממוצרים שונים לאוכלוסיות שונות כגון פטור ממע"מ על תחבורה ציבורית או פטור ממע"מ רק לעשירונים התחתונים, התעקשו נציגי האוצר להשאיר את השיח רק במישור העקרוני.

בש"ס הביעו זעם על הדברים והישיבה הסתיימה בלא הסכמות. בכיר בש"ס הבהיר כי שרי ש"ס יצביעו נגד התקציב. הבכיר מתח ביקורת על כל שרק לפני כשבועיים אישר קבינט הדיור העברת מליארדי שקלים בעבור תוכניותיו של כחלון כפי שדרש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. "אנחנו עוד לא יודעים אם המיליארדים האלה יובילו להורדה המיוחלת בדיור אבל מה שבטוח שהם הועברו כבר לדרישת שר האוצר", זעם הבכיר.

"רק דרישות שר האוצר מתמלאות? גם הפטור ממע"מ על מוצרים סוכם עם ש"ס במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, בידיעתו של כחלון. אל תבדקו את הרצינות של ש"ס בנושא", אמר. לדבריו, דרעי נחוש להצביע נגד התקציב גם בממשלה וגם בכנסת, גם אם הדבר יוביל לבחירות. "הסכמים צריך לקיים", הוסיף.