שר הבינוי: אקדם בממשלה הסדרת מעמדה של חריש כעיר

השר יואב גלנט הכריז כי בכוונתו להקים צוות מיוחד שתפקידו יהיה ריכוז כל עבודת משרדי הממשלה הנוגעת לעיר חריש ושחרור חסמים המעכבים את פיתוחה ■ בתוך עשור צפויה חריש לאכלס כ-25 אלף משפחותבאלפי יחידות דיור חדשות

יואב גלנט בסיור בחריש/ צילום: חריש
יואב גלנט בסיור בחריש/ צילום: חריש

שר הבינוי יואב גלנט מנסה לטפל בחסמים בעיר החדשה חריש. במהלך סיור של השר בעיר החדשה חריש היום (ג'), יחד עם ראש המועצה יצחק קשת ויו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה דוד מגן, הכריז השר כי בכוונתו להקים צוות מיוחד בראשו יעמוד מנכ"ל משרד הבינוי אשל ארמוני, שתפקידו יהיה ריכוז כל עבודת משרדי הממשלה הנוגעת לעיר חריש ושחרור חסמים המעכבים את פיתוחה.

עוד הורה השר גלנט כי ועדת מנכ"לים שתטפל בנושא זה תתכנס אחת לחודש בחריש כאשר הישיבה הראשונה מתוכננת להתקיים ב-3 בספטמבר בנוכחותו של השר. באותה ההזדמנות הודיע שר הבינוי גם כי בכוונתו לקדם החלטת ממשלה שתכליתה הכרזת חריש כעיר בישראל והסדרת השקעות הממשלה בפיתוח תשתיות על.

נציין כי מדובר בהצעת החלטה שכבר קיימת, אך לא קודמה בימי הממשלה הקודמת ותקועה כבר כשנה. הצעת החלטה זו חיונית לעיר חריש כדי להסדיר את מעמדה כמו גם כדי לאפשר העברת תקציבים שונים.

בסיור שנערך היום בחריש, שזהו כבר הסיור השני שמקיים השר ביישוב מאז נכנס לתפקיד, בחן השר את התקדמות עבודות הבנייה והפיתוח ביישוב. נזכיר שנכון להיום נבנות ביישוב אלפי יחידות דיור ואיכלוס הדירות הראשונות מתוכנן כבר לחודש נובמבר הקרוב. בתוך עשור צפויה חריש לאכלס כ-25 אלף משפחות, כלומר כ-110 אלף איש.

"חריש היא העיר החדשה הראשונה שנבנית מאז הקמת העיר מודיעין בראשית שנות ה-90 ותפקידי להבטיח שהפרויקט הזה יתנהל באופן מהיר ויעיל ולוודא שהממשלה תעמיד את התקציבים ותקבל את ההחלטות שנדרשות לקידום הקמת העיר", אמר השר גלנט בסיור. "במכרזים החדשים אנו עושים מאמץ לשמור על חריש כמוקד לדיור בר השגה נגיש לזוגות צעירים ולמשפרי דיור. צריך להבין שלא כולם יוכלו לגור בתל אביב ובסביבתה".

ראש מועצת חריש, יצחק קשת: "חריש תהיה עיר הזוגות הצעירים של ישראל, דתיים וחילוניים, ותציע איכות חיים מהגבוהות בישראל. בהקמת העיר הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות שיהפכו אותה לעיר המתקדמת בישראל".

במהלך הסיור ביקש קשת מהשר גלנט לפעול יחד עם שר התחבורה ושר האוצר כדי לקדם את ההשקעה בתשתיות על ביישוב ובכלל זה הקמת מחלף כניסה לעיר ישירות מכביש 6 וסלילת קו הרכבת המזרחי עד לתחנה המתוכננת במרכז העיר חריש.