דוחות טובים לאורמת טכנ' למרות הצניחה במחירי הנפט

המנכ"ל אנג'ל: "השיפורים שהוטמעו בתחנות שיפרו את היעילות התפעולית, ויחד עם הגדלת כושר הייצור מתחנות חדשות תרמו למרווחים במגזר החשמל"

יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי
יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי

"המודל העסקי המאוזן שלנו אפשר לנו להציג רבעון נוסף של צמיחה דו-ספרתית יציבה בהכנסות", כך אמר מנכ"ל אורמת טכנולוגיות, יצחק אנג'ל, לאחר פרסום דוחות הרבעון השני. אורמת פרסמה את הדוחות אתמול, לאחר סיום המסחר בוול סטריט. החברה עקפה מעט את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות, אך בשורה התחתונה הציגה נתון נמוך יותר מתחזיות האנליסטים בשל הוצאות חד-פעמיות שהשפיעו על הרווח.

אורמת , שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי ומשפחת ברוניצקי, נסחרת בשווי של כ-2 מיליארד דולר בניו יורק ובתל אביב. החברה פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים), והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל).

ההכנסות ברבעון הגיעו לכ-140 מיליון דולר, צמיחה של 10.1% ביחס לרבעון המקביל ושל 16.9% ביחס לרבעון הקודם. מתחילת השנה ההכנסות ממגזר החשמל נשארו ברמה דומה לשל הרבעון המקביל, כ-91 מיליון דולר, אך הכנסות מגזר המוצרים צמחו ב-38% ל-49.6 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של שנת 2015 רשמה אורמת הכנסות של כ-261 מיליון דולר, ירידה של 3.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014.

פירעון מוקדם

הרווח התפעולי צמח הן ברמה הרבעונית, והן ברמת המחצית. ברבעון צמח הרווח התפעולי ב-73% ל-38.6 מיליון דולר ובמחצית הראשונה הוא הסתכם ב-68.5 מיליון דולר, עלייה של 5.5%. בשורה התחתונה, אורמת רשמה רווח נקי של 14.4 מיליון דולר ברבעון, כלומר 28 סנט למניה. הרווח במחצית הסתכם ב-24.4 מיליון דולר.

על הרווח השפיעו הפסד של 1.7 מיליון דולר בגין פירעון חלקי מוקדם של אג"ח, וכן הוצאה של כ-400 אלף דולר על בדיקת נאותות שאורמת ביצעה כשבחנה רכישה, שלבסוף לא יצאה אל הפועל. בחברה לא מסרו פרטים נוספים על כך. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון השני ב-64.5 מיליון דולר, עלייה של 8% מהרבעון המקביל, וה-EBITDA המתואם צמח ב-9.7% ל-67.8 מיליון דולר. אורמת ייצרה ברבעון 29.6 מיליון דולר מפעילות, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בהיקף של 243 מיליון דולר.

לדברי אנג'ל, "השיפורים שהוטמעו בתחנות הביאו לשיפור ביעילות התפעולית ויחד עם הגדלת כושר הייצור מתחנות חדשות, תרמו לשיפור המרווחים במגזר החשמל, זאת, על אף ההשפעה המשמעותית של מחירי הנפט והגז הטבעי הנמוכים על ההכנסות שלנו (לאורמת חוזים היסטוריים בתחנות בהוואי ובקליפורניה, הצמודים למחירי הנפט והגז, ש' ח' ו')". לדבריו, אורמת ממשיכה לפעול ליישום התוכנית הרב-שנתית שהוצגה לפני מספר חודשים. "אנו ממוקדים בהרחבת הבסיס הגיאוגרפי והטכנולוגי שלנו למימוש החזון של מיצוב אורמת כספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת", אמר אנג'ל.

אורמת מאשררת את התחזית השנתית שלה, הכוללת השפעה שלילית של 28.6 מיליון דולר על הכנסותיה בשל מחירי הנפט והגז הטבעי הנמוכים; אורמת מצפה להכנסות של 380-390 מיליון דולר במגזר החשמל ושל 180-190 מיליון דולר במגזר המוצרים. ה-EBITDA המתואם צפוי להגיע ל-280-290 מיליון דולר.

המספרים של אורמת
 המספרים של אורמת