מנכ"לית אנגלו-סכסון מדברת על הנדל"ן ורצח בעלה לשעבר

עדינה חכם מסבירה בראיון מיוחד ל-G למה יוזמות הדיור של שר האוצר כחלון נועדו לכישלון, יוצאת נגד הסטיגמה שיש לישראלים על מתווכים, וחושפת לראשונה את ההתמודדות עם רצח בעלה לשעבר, עו"ד יורם חכם

עדינה חכם / צילום: ענבל מרמרי
עדינה חכם / צילום: ענבל מרמרי

שחרור העצורים, שנחשדו במעורבות ברצח עו"ד יורם חכם, לא ממש היכה בהלם את פרודתו עדינה חכם, מנכ"לית אנגלו-סכסון. השניים אמנם ניתקו קשר 3 שנים לפני הרצח, אבל 4 הבנות המשותפות עדיין גורמות לחכם להישאר מעורבת בכל הקשור לתעלומת הרצח של בן זוגה לשעבר.

יורם חכם, כזכור, נרצח לפני 7 שנים באמצעות מטען שהונח מתחת לג'יפ שבו נהג, ושהתפוצץ דקות ספורות לאחר שעזב את משרדו. פרשת 512, שזימנה לתאי המעצר את ראשי ארגוני הפשע, עוררה לחיים גם את חקירת הרצח של חכם. אסי אבוטבול, מלקוחותיו של חכם, שדרש לאחר הרצח כספים שחכם לטענתו חייב לו, נחקר מחדש. גם אשתו, קארין, נעצרה עם אישה נוספת בחשד למעורבות. ובמקביל אליהן נעצרו עוד כמה חשודים. כולם שוחררו, למעט אבוטבול, שמרצה כיום עונש מאסר על עבירות אחרות.

"כששמעתי שקארין אבוטבול נעצרה, הבנתי שיש למשטרה קושי לגבש ראיות והם מחפשים עוד תמיכה", אומרת עדינה חכם בראיון ל-G. "אף אחד לא אמר לי כלום, אבל הבנתי שאילו היה להם עד מדינה ממוקד, הם לא היו צריכים את אשתו של אסי. הבנתי שיש להם עוד דרך עד לפיצוח".

- הכרת אותה מהתקופה שבה את ויורם הייתם עדיין זוג? עבדת גם תקופה מסוימת במשרד שלו.

"לא הכרתי אותה. נכון שאת חלק מהלקוחות הכרתי מהעבודה במשרד או בנסיבות חברתיות. אם הייתה ברית או חתונה, היינו הולכים".

- יש עורכי דין פליליים שמקפידים על חומות הפרדה גבוהות בינם לבין הלקוחות. נשמע מדברייך שיורם לא היה כזה.

"הוא לא היה יוצא לשתות איתם בירה, אבל לבוא לאירוע זה נראה לי בגבולות הלגיטימי. כמו שלקוחות מסחריים מזמינים אותך ואתה בא. זו מין מחויבות. עניין של לכבד אחד את השני כשיש מערכת יחסים".