מנהל ההשקעות הוותיק שצופה זינוק של 52% במדד S&P 500

לאזלו ביריני מעריך כי שום דבר לא יעצור את ה-S&P 500 עד לכיבוש היעד של 3,200 נקודות בשנתיים הקרובות

לאזלו ביריני / צילום: בלומברג
לאזלו ביריני / צילום: בלומברג

לאזלו ביריני, "השור הנצחי" של וול סטריט, לא רואה שום סיבה שגל העליות הגדול בשוקי המניות ייעצר כעת. העלאת הריבית הקרובה בארה"ב, המפולת בסין, משבר החוב באירופה - כל אלה לא יצליחו לדעתו לקלקל את החגיגה, כך שמדד S&P 500 ימשיך לעלות ויגיע להערכתו ל-3,200 נקודות תוך שנתיים. מדובר בזינוק של 52% על מחיר השוק.

בראיון לרשת CNBC אמר אמש (ג') ביריני כי עוד לא הגיע הזמן למכור מניות: "אנחנו מנסים לומר לאנשים להישאר בשוק, לא לתת לחדשות רעות לנער אותם החוצה. אין שום סיבה שהעליות לא יימשכו".

ביריני העריך כי התיקון בשוקי המניות לא יגיע בירידה חדה אלא בדשדוש לאורך זמן, כפי שאגב קורה בחודשים האחרונים (מתחילת השנה רשם ה-S&P 500 עלייה מינורית של פחות מ-2%).

ביריני שורי כבר כמה שנים על שוק המניות. בשלהי 2008 הוא המליץ למשקיעים להתחיל לקנות מניות, ואכן במארס 2009 החל גל העליות הגדול. במארס השנה הוא טען שה-S&P 500 יעלה ל-2,240 נקודות תוך חצי שנה. זה עדיין לא קרה.

יש רק דבר אחד שמדאיג את ביריני: מניית אפל שנפלה בימים האחרונים. "זה מדאיג אותי כי אני לא יודע מה קורה שם; אני רוצה לקוות שזו תגובת יתר של השוק, אבל אני לא בטוח", הוא אומר.

ביריני, אגב, קנה את אפל אי שם בשנות ה-90 כשהמניה נסחרה בשער חד-ספרתי.