לייפבונד שמפתחת דבק ביולוגי גייסה 27 מיליון דולר

החברה שמתמחה בטיפול במעי שוקלת לצאת להנפקה: "התגובות החיוביות שקיבלנו ממנתחים מובילים בעולם נותנות לנו ביטחון"

חברת המכשור הרפואי לייפבונד (Lifebond), שמפתחת טכנולוגיה של איחוי רקמות רכות בתוך הגוף, גייסה 27 מיליון דולר. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו הקרנות Adams Street Partners, הקרן הסינית Sino Biopharmaceutical Ltd, וכן המשקיעים הקיימים ביניהם תאגיד המכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן פיטנגו והמשקיע הפרטי רוברט טאוב. מאז הקמתה גייסה החברה כ-60 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

לייפבונד הוקמה ב-2007 על-ידי ישי אתר ואורן פרייס בלום. המוצר המוביל של החברה הוא מוצר לאיחוי המעי לאחר כריתה חלקית של המעי. המוצר כבר נבחן בניסוי קליני שבו שבעים חולים, שעברו כריתת מעי בעקבות סרטן הרקטום חולקו לשתי קבוצות, האחת טופלה בטיפול הקיים של איחוי המעי באמצעות סיכות והשנייה גם בסיכות וגם בחומר האיטום של לייפבונד, שהוא מעין דבק ביולוגי. בניסוי זה לא עלו סוגיות בטיחות בשימוש בחומר, וניכרה הפחתה משמעותית בכמות הדליפות.

יו"ר החברה, איתי הראל מקרן פיטנגו, מסביר כי כעת המוצר נמצא בהליכי אישור מול רשויות הרגולציה באירופה וכי יידרש כנראה ניסוי אחד נוסף כדי לרשום אותו לשיווק גם בארה"ב. כניסתו של משקיע סיני לחברה מעידה גם על כוונה להתחיל לפעול לרישום בשוק הסיני.

הגיוס הנוכחי ישמש להתחיל במכירות באירופה, ולדברי הראל יספיק כדי להביא את החברה עד למכירות משמעותיות. "ייתכן ומשם נוכל להמשיך ישירות להנפקה או לגיוס נוסף לצורך צמיחה", הוא אומר. בעבר כיוונה לייפבונד יותר לכיוון מציאת שותף שווקי, וכאמור ג'ונסון אנד ג'ונסון היא אחת המשקיעות בה. כעת היא שוקלת כאמור גם את האופציה להיות עצמאית. "יש לנו פלטפורמה של מוצרים, ובין היתר גם מוצר לאיחוי הרניה (בקע) על בסיס אותה הטכנולוגיה", מסביר הראל.

- אתם עדיין נחשבים למתחרים של חברת אומריקס, שייסד המשקיע שלכם רוברט טאוב ונרכשה על-ידי משקיעה נוספת שלכם, ג'ונסון אנד ג'ונסון?

הראל: "לו היינו מתחרים ממש על אותו שוק סביר שג'ונסון לא היו משקיעים בנו. אנחנו חופפים להם מעט, אך הם עוסקים בעיקר בעצירת דימומים, ולנו יש יכולות שלהם אין ולהיפך. אפשר לומר שאנחנו משלימים אותם".

מנכ"ל החברה, גדעון סטורלזי, אמר כי: "הטכנולוגיה שלנו בעלת יכולת לשמש בטווח רחב מאוד של מוצרים. התגובות החיוביות שקיבלנו ממנתחים מובילים בעולם, שמצפים ליציאת המוצרים שלנו לשוק, נותנות לנו את הביטחון ואת האישור מצד התעשייה שהמוצרים של לייפבונד אכן עונים על צורך קיים גדול מאוד".