גרסטל לא תבדוק את הטענות נגד עו"ד קלגסבלד

העיתונאי יואב יצחק פרסם לאחרונה כי תיק החקירה שנפתח בשעתו נגד עו"ד קלגסבלד בגין התאונה שבה דרס למוות אם ובנה ב-2006, טופל בצורה המעוררת חשד לניסיונות שיבוש חקירה, טיוח ועבירות נוספות לכאורה

דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום
דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום

נציבות הביקורת על הפרקליטות ורשויות התביעה ,בראשות השופטת הילה גרסטל, לא תבדוק את הטענות שפורסמו בתחקיר של יואב יצחק ב-News1 על עו"ד דורי קלגסבלד - כך נודע ל"גלובס".

בסוף השבוע הקודם פירסם יצחק כתבה שבה טען כי תיק החקירה שנפתח בשעתו נגד עו"ד קלגסבלד בעקבות התאונה שבה דרס למוות אם ובנה ב-2006, טופל בצורה המעוררת חשד לניסיונות שיבוש חקירה, טיוח ועבירות נוספות לכאורה.

בתאונה שהתרחשה ב-11 באפריל 2006 נהרגו יבגניה וארתור וקסלר, בנה בן ה-5, לאחר שהג'יפ של קלגסבלד התהפך ורמס את השניים.

קלגסבלד נשפט, הורשע ונידון לעונש מאסר, ולאחר שריצה 8 חודשי מאסר, הוא שוחרר ביוני 2007. לאחר שחרורו חזר קלגסבלד לעסקיו כעורך דין, והוא מנהל כיום משרד עורך דין משגשג ונחשב לאחד מהלטיגטורים המובילים בארץ.

לאחר פרסום הכתבה פנתה תנועת אומ"ץ לשופטת גרסטל בבקשה שתבדוק את הטענות של יצחק. ואולם, ל"גלובס" נודע כי לאחר בחינת הנושא החליטה לאחרונה גרסטל שלא לבצע בדיקה כמבוקש על-ידי אומ"ץ, בעיקר מכיוון שהטענות שהועלו בתחקיר של יצחק אינן קשורות לעבודת התביעה המשטרתית, שאותה מוסמכת הנציבות לבקר, אלא לעבודת חוקרי המשטרה שחקרו את התאונה.