באופוזיציה חוששים: ועדת רשות השידור תתכנס בפגרה

ח"כ עיסאווי פרג': "הקואליציה מצפצפת על כולם, מכופפת את החוקים ומגמישה אותם לצרכיה, הכול כדי להפוך את רשות השידור לזרוע התעמולה של משרד ראש הממשלה"

חברי כנסת מהאופוזיציה חוששים כי הוועדה המיוחדת לענייני רשות השידור תתכנס לישיבתה השנייה - אשר צפויה להיות המכרעת - בסוף חודש אוגוסט, בזמן שחלק ניכר מחברי הכנסת נמצאים בחופשה מרוכזת.

על-פי ח"כ עיסאווי פרג' (מרצ), מדובר במהלך שמטרתו להשתיק את הביקורת הפרלמנטרית בתוך הוועדה.

על-פי הוראת ועדת הכנסת, בין 17 באוגוסט ל-1 בספטמבר לא יתקיימו דיוני ועדות בכנסת בשל חופשת עובדי הכנסת. ההנחה היא כי התאריך המסתמן לדיון הוועדה, בראשותו של צחי הנגבי, הוא 30 באוגוסט, בעיצומה של תקופה זו, כשחברי כנסת רבים תכננו חופשות ולא יהיו זמינים להשתתפות בדיונים.

ח"כ הנגבי אמר כי ברצונו להניח את חוק רשות השידור לקריאה שנייה ושלישית כבר בראשית ספטמבר, כך שההנחה היא כי הישיבה השנייה תהיה גם האחרונה, ובה יאושרו התיקונים בחוק תאגיד השידור הישראלי.

חבר הוועדה ח"כ פרג' (מרצ) מסר כי "מדובר בעוד שלב בתורת השלבים של נתניהו לחיסול השידור הציבורי. תחילה מודיעים על ריקון מתוכן של החוק שיזם גלעד ארדן, אחר-כך מוציאים את הדיונים מוועדת הכלכלה, ועכשיו עושים הכול על מנת להשתיק את הביקורת הפרלמנטרית גם בתוך ועדת הנגבי, תוך פגיעה ברגל גסה בחוקי הכנסת. הקואליציה מצפצפת על כולם, מכופפת את החוקים ומגמישה אותם לצרכיה, הכול כדי להפוך את רשות השידור לזרוע התעמולה של משרד ראש הממשלה".

מהוועדה המיוחדת לענייני רשות השידור נמסר כי עדיין לא נקבע מועד לדיון.