ועדת הבדיקה לדקירה במצעד הגאווה תגיע לניצב אדרי?

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, ביקר היום בבית משפחתה של שירה בנקי ז"ל, שנדקרה למוות במצעד ■ בתוך כך ממשיכה לעבוד ועדת הבדיקה המשטרתית שחוקרת את המחדלים שאיפשרו את פיגוע הדקירה

ניצב משה אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה
ניצב משה אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה

האם מסקנות ועדת הבדיקה של המשטרה את אירוע הדקירה במצעד הגאווה יגיעו עד למפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי?

אדרי ביקר היום (ה') בבית משפחתה של הנערה שירה בנקי ז"ל, שנדקרה למוות על-ידי הרוצח המועד ישי שליסל במהלך מצעד הגאווה בירושלים בשבוע שעבר.

בתוך כך ממשיכה לעבוד ועדת הבדיקה המשטרתית שחוקרת את המחדלים שאיפשרו את פיגוע הדקירה הקשה שאותו ביצע שליסל, אשר, כזכור, ביצע מעשה דומה במצעד הגאווה בירושלים לפני כעשור.

לפי ההערכות, המלצות הוועדה תכלולנה מסקנות אישיות כלפי קצינים בכירים במחוז ירושלים, וייתכן שהן יגיעו גם לאדרי.

קצינים נוספים שעשויים למצוא עצמם במוקד הביקורת הם מפקד היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים, קצין המודיעין במחוז ומפקדי המרחבים שהיו ממונים על ניהול האירוע מבחינת המשטרה.

מסקנות הוועדה שבראשה עומד ישראל יצחק יוגשו ב-16 באוגוסט, עוד כשבוע וחצי.

אתמול (ד') הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי כי סגן-ניצב אנה בן-מרדכי, מפקדת תחנת הראל במשטרה, שמשרתת תחת אדרי, לא תמונה כחברה בוועדת הבדיקה לאירוע הדקירה, לאור החשש מניגוד עניינים בעבודתה.

"פרסומים מטעים"

בתגובה לפרסומים בנוגע לעבודת ועדת הבדיקה מסר היום דובר המשטרה כי הוועדה, בראשות ניצב בדימוס ישראל יצחק, מצויה בשלב איסוף החומרים והעדויות, וטרם גיבשה מסקנות כלשהן. "הפרסומים, כמו גם הטלת האחריות על גורם זה או אחר, הם בגדר הערכות של המפרסמים ובאחריותם הבלעדית", נמסר.

בנוסף, לדברי המשטרה, "יש בפרסומים כדי להטעות את הציבור ולהטיל דופי בקציני, לוחמי ושוטרי משטרת ישראל, שעושים מלאכת קודש כל ימות השנה לשמירה על ביטחון הציבור.

"מטרת הצוות היא בדיקת הרקע והנסיבות אשר הביאו לתקיפת משתתפים בצעדה, את היערכות המשטרה קודם לאירוע ואת טיפולה באירוע. ועדת הבדיקה תביא בפני מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, עד לתאריך 16.8.15 את מסקנותיה ולקחיה, ותמליץ על צעדים מערכתיים אשר יש בהם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".