ארה"ב: מאסר עולם למבצע הטבח בהקרנת "באטמן"

חבר המושבעים בקולורדו קבע כי הצעיר שביצע את הטבח בקולנוע בהקרנת הסרט "באטמן" יישלח למאסר עולם, לאחר שלא הושגה הסכמה פה-אחד על הטלת עונש מוות ■ אמה של אחת מקורבנות: "לא נעשה כאן צדק"

ג'יימס הולמס / צלם: רויטרס
ג'יימס הולמס / צלם: רויטרס

ג'יימס הולמס (27), שביצע לפני כ-3 שנים את הטבח במהלך הקרנת הסרט "באטמן" בבית קולנוע בקולורדו, יישלח למאסר עולם - כך החליט הלילה (שבת) פה-אחד חבר המושבעים במשפטו.

בשנת 2012 פתח הולמס בירי במהלך הקרנת הסרט "האביר האפל" בבית הקולנוע בקולורדו. כתוצאה מהירי נהרגו 12 בני אדם, ו-70 אחרים נפצעו, כשג'יימס הולמס, דוקטורנט בן 24 שנחשב לסטודנט מבריק ומתבודד, פתח בירי לכל עבר.

בניגוד להערכות מומחים משפטיים, חבר המושבעים הטיל על הולמס עונש מאסר בלבד, לאחר שלא הושג קונצנזוס בקרב חבר המושבעים בנוגע להטלת עונש מוות על מעשה הטבח. 9 מושבעים תמכו בהטלת עונש מוות, בעוד אחד התנגד, ושניים נמנעו.

במהלך הקראת גזר הדין נשארו פניו של הולמס חתומות ועיניו חסרות הבעה.

"לא נעשה כאן צדק" אמרה בתום הדיון סנדי פיליפס, שבתה ג'סיקה נרצחה בידי הולמס. "איך ההרגשה להציל את חייו של רוצח המונים?", צעקה פיליפס לעבר המושבעים.

בעקבות ההחלטה ירצה הרוצח מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. התובע במשפט, ג'ורג' בראוכלר, הביע אף הוא אכזבה מגזר הדין. "הולמס קיבל בדיוק את מה שרצה", אמר התובע שתמך בעונש מוות.