בהיעדר מימון: כבל יוזם דיון על רשות השידור בוועדת הכלכלה

זאת בעקבות הפרסום ב"גלובס" לפיו המימון לרשות השידור נעדר מחוק ההסדרים

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

בעקבות הפרסום ב"גלובס" לפיו המימון לרשות השידור נעדר מחוק ההסדרים, החליט יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, בשיתוף עם ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני), לכנס את ועדת הכלכלה ולדון בנושא. זאת למרות שהוחלט כי נושא עתיד רשות השידור לא יעלה בוועדת הכלכלה, אלא יידון בוועדה מיוחדת לנושא בראשות ח"כ צחי הנגבי.

"לאחר עיון בטיוטת חוק התקציב וחוק ההסדרים שאושרו הלילה על-ידי הממשלה, עולה כי לא מצוינת בהם התחייבות של משרד האוצר למימון הפעלתו של תאגיד השידור הציבורי החדש", כתבו יונה וכבל לשר האוצר משה כחלון. "כמו כן, לא מצוינים מקורות להמשך הפעלתה של רשות השידור הציבורי הקיימת".

לטענתם, "היעדר מקורות מימון לשם פעילותם של שני הגופים יביא לחיסולו של השידור הציבורי ולהחשכת המסך. מהתבטאויות של גורמים בכירים במשרדך עולה כי החשכה של המסך היא אפשרות שאליה הם מתייחסים בשוויון-נפש. להזכיר כי בחוק רשות השידור שאושר בכנסת בשנה שעברה קיים סעיף המחייב את האוצר להשלים כל פער תקציבי לשם מימון פעילותו של התאגיד".

כבל הוסיף ומסר כי "העובדה שאין בהצעת תקציב המדינה שאושרה בממשלה התייחסות תקציבית למימון רשות השידור, כפי שהחוק שהממשלה מקדמת מורה, היא לא פחות מנקודת אזהרה נוספת ומהדהדת בדבר הכוונות האימפרליסטיות של ראש הממשלה - להשתלט ולשלוט גם על השידור הציבורי - התקציב ייקבע איך שירצה ראש הממשלה וכמובן תלוי בהתרפסות ההנהלה בפני ירום הודו".