בליינד דייט עם מחול: מי יופיע בפסטיבל "תל-אביב דאנס"?

בפסטיבל "תל-אביב דאנס" במרכז סוזן דלל יופיעו להקת שרון פרידמן ממדריד וזוכי תחרות הכוריאוגרפיה מקוריאה

להקת שרון פרידמן/ צילום:Ignacio Urrutia
להקת שרון פרידמן/ צילום:Ignacio Urrutia

להקתו של הרקדן והכריאוגרף הישראלי שרון פרידמן עובדת בשיטת התנועה קונטקט, ופעילותה מבוססת על פילוסופיה של יחסים עם הזולת, החומר ויסודות הטבע. התנועה הטבעית משמשת כחומר הגלם של הכוריאוגרפיה, הנשענת על אילתור והתנסות סובייקטיביות של הרקדנים. פרידמן (35), הקים את להקתו במדריד ב-2007 וכעת הוא מגיע לכאן להופעות במסגרת הפרק הספרדי של פסטיבל הקיץ "תל-אביב דאנס" במרכז סוזן דלל.

מבטו של הקהל על כל יצירה ויחסו לפעולה הנוצרת על הבמה, מהווים גם הם חלק מתהליך העבודה של הלהקה.

בסוף השבוע הקרוב (14-15 באוגוסט), תעלה הלהקה את היצירה "נפילה חופשית" שזכתה בשנה שעברה בפרס המבקרים הספרדי ובפרס יריד המחול והתיאטרון הבינלאומי בהואסקה. לצידה כוללת תוכנית הערב של פרידמן את הדואט "עד היכן" (Hasta Donde).

בשבוע הבא יגיעו לכאן המופעים של זוכי תחרות הכוריאוגרפיה בסיאול שבקוריאה (17 באוגוסט). "הג'ה - ג'נטלמן" הוא מופע המבוסס על יצירת מחול קוריאנית מסורתית ומבוצעת על-ידי רקדנים גברים. העבודה חוקרת את טווח האפשרויות של הנשימה ואת האסתטיקה של התנועה במחול קוריאני מסורתי "האנריאנג-מו". היא עושה זאת תוך ניתוח המחוות והנשימות ופירוק שטף התנועות לחלקים עצמאיים, וחיבורם מחדש באופן המאפשר מעבר למחול עכשווי.

יצירה נוספת במסגרת זו היא "מלמולי המדבר" - שבה הזמן האינסופי חולף עובר, אך ארמון החול ניצב על תילו. המדבר הוא שקט, אך מלמוליו נשמעים היטב. יצירה בתנועה עדינה ורגישה.

"בתל-אביב דאנס, אנחנו מגישים לקהל חוויית צפייה מרוכזת במשך חודשיים, שכוללים מופעי מחול בינלאומי השונים מאוד זה מזה, ומחול ישראלי של הלהקות והיוצרים הבולטים בסצנת המחול הישראלי לצד יוצרים עצמאיים וחדשים" אומר יאיר ורדי מנכ"ל מרכז סוזן דלל למחול. "התמהיל והבחירות האמנותיות משקפים מחול עכשווי הקורה במקומות שונים בעולם וגם קלאסיקות. אנחנו שמים דגש על מגמות עכשוויות, בתקופה בה השפות האמנותיות מחפשות דרך להשתלב ולהכיל את השינויים המהירים שמכתיב קצב החיים הטכנולוגי וטשטוש הגבולות בין המדיומים השונים באמנות".