מימוש נמוך במיוחד לקופוני ההנחה של יוניליוור

בכל רשתות השיווק יחד נרשמו אלפי מימושי שוברים בלבד ■ בתוך כך, חודשו המגעים בין שופרסל ויוניליוור לפתרון הסכסוך המסחרי

הקופונים של יוניליוור
הקופונים של יוניליוור

פחות משבוע אחרי פרסום קופוני ההנחות של חברת יוניליוור לרכישת מותגי החברה, מתברר כי הקופונים זוכים למימוש נמוך במיוחד. מנתונים שהועברו ל"גלובס" על-ידי רשתות השיווק עולה כי בכל הרשתות יחד נרשמו כמה אלפי מימושי שוברים בלבד.

שתיים מהרשתות מסרו כי היקף המימושים הסתכם ב-100 מימושים בלבד בכל סניפיהן. באחת הרשתות הגדולות המימושים הגיעו לכמה מאות. ברשת נוספת רק 2% מלקוחותיה בשבוע שעבר ביקשו לממש קופון הנחה.

בשבוע שעבר פרסמה חברת יוניליוור קופוני הנחות בעיתונים "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות", ובהם הציעה הנחות של 15%-30% על מותגי החברה. הקופונים מכובדים במרבית רשתות השיווק, אך לא ברשת שופרסל.

המהלך של יוניליוור הוא חלק מהסכסוך המסחרי עם חברת שופרסל, והגיע שבוע אחרי שיוניליוור עצרה את האספקה לרשת שופרסל בעקבות הסרת מוצרים שלה מהמדפים.

כפי שנחשף ב"גלובס", שופרסל הורידה מהמדפים את בייגלה דקים של המותג בייגל בייגל, שוקולד ורד הגליל, ריבה 778, מיונז תלמה במשקל ק"ג, חטיף מלוח כיפלי, חטיפי דגנים מיקס פלקס וחומר הניקוי sif. כאמור, יונילוור עצרה בתגובה את האספקה לשופרסל.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר חילקה חברת יונילוור קופונים עם ההנחות במגרשי החניה של מספר סניפים של רשת שופרסל, כמו למשל בסניף בסגולה בפתח-תקווה ובסניף שופרסל באשקלון. מחלקי הקופונים התבקשו לעזוב את המקום.

בהתייחס לכך אומר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, ל"גלובס": "זה לא ראוי, אבל שכל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. לגיטימי שהם עשו מה שעשו, אבל לא בפתח החנויות שלנו".

הצעה מסחרית חדשה

בינתיים חברת יוניליוור שלחה לשופרסל הצעה מסחרית חדשה, ששופרסל הגיבה לה, אך לדברי אברכהן, מדובר בהצעה התחלתית בלבד.

קמעונאים אשר עמם שוחח "גלובס" טוענים כי הקופונים אינם אטרקטיביים; זאת, בין היתר, כיוון שהם לא העניקו הנחות על מוצרי הליבה של יוניליוור: למשל כריות בטעם נוגט, המהווה את עיקר מכר המותג, קורנפלקס אלופים של תלמה 750 מ"ל, דגני בוקר עוגי ושוגי ושמפו פינוק.

לדברי אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, "מוצרי הליבה של יוניליוור לא נמצאים בקופונים, למעט גלידה קרמיסימו, הקופון הכי ממומש. צריך לדבר עם הצרכן בשפה צרכנית, קרי קופונים המעניקים הנחה בשקלים לפריט ולא באחוזי הנחה. בסוף היום חשוב לצרכן לדעת כמה שקלים הנחה יש לו על כל פריט שהוא קונה. אם הוא רגיל לקנות סבון גוף ב-9 שקלים, והקופון מעניק לו 3 שקלים הנחה - הוא יידע שהוא יכול לקנות את המוצר ב-6 שקלים. הצרכן לא הולך עם מחשבון בסופרמרקט".

מיוניליוור נמסר בתגובה: "מהלך הקופונים של חברתנו בשבוע הראשון שלו השיג את יעדיו, ואנו מתכוונים להמשיך במהלך ואף לחזקו".