חדש על הכביש: פרארי חשפה את ה-488 ספיידר הפתוחה

מדובר במכונית שמחזיקה בנתון של המכונית הפתוחה החזקה ביותר של פרארי בכל הזמנים עם מנוע טורבו בתצורת וי-8 בהספק 660 כוחות סוס ■ מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות

פרארי החדשה / צילום: בלומברג
פרארי החדשה / צילום: בלומברג

כל דגם חדש של פרארי מקפיץ את ליבם של חובבי הרכב, והנה זה קורה שוב. פרארי חשפה את ה-488 ספיידר הפתוחה שמצוידת בגג מתכת מתקפל ומגיעה במצב סגור למהירות מרבית של 325 קמ"ש.

רבים סברו כי דגם ה-458 הפתוח יהיה הדגם האולטימטיבי של יצרנית המכוניות האקזוטיות אולם מעצבי פרארי הוכיחו חד וחלק שיש להם המון השראה והעיצוב של המכונית פועל כמו כישוף וקשה להסיר ממנה את המבט. מדובר במכונית שמחזיקה בנתון של המכונית הפתוחה החזקה ביותר של פרארי בכל הזמנים עם מנוע טורבו בתצורת וי-8 בהספק 660 כוחות סוס, 98 כוחות סוס יותר מאשר ב-458 היוצאת.

נתון מדהים אחר הוא המומנט של המנוע שעולה ל-77 קג"מ, שיפור של 22 קג"מ מה458. המומנט המרבי זמין כבר ב-3000 סלד בעוד שבדגם היוצא הוא התקבל בששת אלפים סל"ד.

מאחר ומדובר במכונית פתוחה שזקוקה לחיזוקי מבנה, הספיידר כבדה ב-50 ק"ג מה-488 הסגורה אבל עדיין יודעת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ולטפס למהירות מרבית של 325 קמ"ש. הגג המתקפל של המכונית עשוי אלומיניום והוא מתקפל בתוך 14 שניות באמצעות לא פחות מ-14 מנועים חשמליים שעושים את העבודה בתזמון מדהים.

פרט להבדלי העיצוב בזכות היותה מכונית פתוחה, אין הבדלים במפרט בין הספיידר ל-488 המוכרת. המנוע המדהים משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בת 8 מהירויות ומערכת בקרת מומנט שדואגת כי המומנט האדיר ישוחרר מהמנוע בהתאם למצב המכונית ולא יטלטל אותה בשיא הכוח בכל פעם מחדש.

המכונית תוצג לקהל בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא ומחירה צפוי להיות יקר יותר ב-25 אלף דולר מהמכונית הרגילה כלומר רבע מיליון דולר לפני מיסים בישראל.