הטיפ היומי: אפשרות להוספת ויטמינים לתיק ההשקעות

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית GNC ב"קנייה", במחיר יעד של 58 דולר

חברת GNC / צילום: בלומברג
חברת GNC / צילום: בלומברג

קמעונאית מוצרי הבריאות GNC נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: GNC) לפי שווי שוק של כ-4.3 מיליארד דולר. החברה מפעילה רשת חנויות למכירת תוספי תזונה, ויטמינים, מוצרי דיאטה ועוד, ויש לה כיום מעל 4,800 סניפים בארה"ב, ולצד זאת היא פעילה במדינות נוספות.

לאחרונה פורסמו דוחות החברה לרבעון השני של השנה, וכעבור מספר ימים GNC גם דיווחה על הנפקת איגרות חוב להמרה בהיקף של 250 מיליון דולר (סכום שעשוי לגדול בהמשך ל-287.5 מיליון דולר). האג"ח יישאו ריבית שנתית של 1.5% ומחיר ההמרה יהיה כ-66.2 דולר למניה, פרמיה של 30% על מחיר המניה ביום ההנפקה. ניתן יהיה להמיר את האג"ח למזומן או למניות GNC. התמורה מההנפקה תשמש הן לרכישה עצמית של מניות והן להחזר חוב קיים.

אנו מצפים לתוספת של כ-3% לרווח הנקי למניה על בסיס שנתי, בזכות הרכישה העצמית של המניות וחיסכון מסוים בריבית שהחברה משלמת כיום. התחזית החדשה שלנו לרווח הנקי למניה ב-2015 היא ל-3.09 דולר, 2 סנטים יותר מהתחזית הקודמת, והתחזית ל-2016-2017 עולה ב-10 סנט למניה עבור כל אחת מהשנים.

בדוחות הרבעון השני, GNC דיווחה על רווח נקי של 79 סנט למניה, גבוה ב-2 סנטים מהתחזיות שלנו אך נמוך ב-2 סנטים מקונצנזוס האנליסטים.

אחרי התחלה תנודתית לשנה, נראה שהחברה מתקדמת בכמה סוגיות מרכזיות שעומדות בפניה. לדעתנו, GNC הגיעה לאיזון הנכון בקידום המכירות, וזה בא לידי ביטוי במגמות המשופרות ברבעון השני ובהתרחבות שולי הרווח במוצרים קמעונאיים. החברה גם מתקדמת בהשקת מוצרים חדשים, בהרחבת המגוון המוצע ובשיווק לאוכלוסיות גדולות יותר.

על רקע הצעדים האלה, ובסיוע ההתאוששות במגמות הכלליות בתעשייה, נרשמה צמיחה במכירות חנויות זהות ביוני (אך ברבעון כולו הצמיחה עדיין שלילית). החברה מאשררת את תחזיותיה לצמיחה חיובית במכירות חנויות זהות במחצית השנייה.

במהלך הרבעון השני רכשה GNC מניות של עצמה שמהוות 2.6% מהון המניות, ובסיכום המחצית הראשונה רכשה 4.2% מהון מניותיה. בנוסף, היא מציעה תשואת דיבידנד שנתית של 1.5%. המלצתנו למניית GNC היא "קנייה", ומחיר היעד למניה עולה ב-2 דולר ל-58 דולר, גבוה ב-15.8% ממחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם