מלחמה בשיחות הבינל': 019 טלזר נגד גולן טלקום

מנכ"ל 019 טלזר במייל בתפוצת נאט"ו: גולן גורם נזק בל-יתואר, דרוש מרד חברתי נגדו. הוא לא משלם ■ גולן: "זו הוצאת דיבה ולשון הרע"

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

מנכ"ל 019 טלזר בהתקפה חריפה נגד גולן טלקום: בימים האחרונים קיבלו עשרות בכירים בשוק התקשורת, מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלים במשרד התקשורת, תכתובות מיילים ששלח מנכ"ל ובעלים של 019 טלזר, עזריה סלע, נגד גולן טלקום.

בתגובה, מיכאל גולן איים על סלע בתביעת דיבה, על כך שהפיץ את המייל לתכתובת פומבית.

בין שתי החברות שורר סכסוך עסקי קשה, וטלזר אף תובעת את גולן טלקום בשל חובות של מיליוני שקלים שגולן לא מוכן לשלם. באחרונה אף החריף המאבק בין שתי החברות, ובבית המשפט העלו ספיקות לגבי יכולתו ומצבו הכלכלי של גולן, שטוען כי אינו מוכן לשלם את הכסף שהוא חייב לטלזר. עקב כך גולן נאלץ לפרסם בעיתונות שמצבו הכלכלי איתן, ושרווחיותה של החברה אינה מוטלת בספק.

הסכסוך בין החברות החל בעקבות סירובה של גולן לשלם עבור שיחות שמבצעים לקוחות טלזר לחו"ל דרכו. גולן מוכרת כרטיסי סים לשיחות בארץ ובחו"ל במחיר קבוע של 9.90 שקלים.

לקוחות החברה במקרים רבים טועים לחשוב שהם יכולים להשתמש במפעיל הבינלאומי שלהם ללא שיוך הקו, וכתוצאה מזה הם מבצעים שיחות לחו"ל דרך גולן כמפעיל סלולרי ודרך טלזר כמפעיל בינלאומי.

בהרבה מקרים הם יודעים גם שמכיוון שהסים פתוח לשיחות לחו"ל, הם פשוט לא ישלמו את עלות השיחות לחו"ל, והם מנצלים את חבילת הסים המוזל באלפי דקות מבלי שגולן יסגור אותם, ולמרות שהתריעו בפניו על כך עשרות פעמים.

כאשר כל הלקוחות משלמים - אין בעיה, וגולן מעביר את הכסף למפעילים הבינלאומיים. כאשר הלקוחות לא משלמים - גולן לא מוכן להעביר את הכסף לטלזר.

עם מפעילים אחרים לטלזר יש הסכמים ברורים הקובעים את גובה העמלות בגין חובות אבודים וכדומה. במקרה של גולן אין הסכמים, ולכן מה שקורה בפועל הוא שהצטברו חובות של מיליוני שקלים שטלזר דורשת לקבל עבור שיחות שלקוחות גולן טלקום ביצעו, אך גולן מסרבת לשלם משום שאין לה שום דרך לגבות אותם.

לאחר שטלזר הגיעה למסקנה כי גולן לא תשלם לה, והיא עדיין לא מוכנה לסגור את הקווים שלה, החליט המנכ"ל עזריה סלע לנקוט ביוזמה תקיפה ושלח מייל נזעם לגולן בתפוצת נאט"ו.

כך כותב סלע: "שבוע טוב לכולם. האמת שאני לא מבין איך משרד התקשורת לא מגיב למה שקורה עם גולן טלקום. אין יום ואין סוף שבוע שלא מתבצעים פרודים דרך מנויי גולן. אנחנו עובדים מול כל החברות בשיתוף-פעולה, ורק עם גולן אין עם מי לדבר, ולאף אחד מגולן לא אכפת. וברור שלא מעניין אותם, גם ככה הם לא משלמים, ומשלמים רק מה שהם רוצים. האמת שהם עושים מה שהם רוצים בכל דבר. גולן לא משלם את מה שהוא צריך, אלא משלם רק את מה שהוא רוצה".

וסלע ממשיך: "לפי דעתי, עד שלא תהיה פה סגירה חד-צדדית של החברות את גולן, הוא לא יבין עם מי הוא מתעסק. צרכים לעשות פה מרד חברתי ועסקי נגד אחד שלא מתנהג כמו חברה מהמניין. חברת גולן גורמת לחברות נזק בלתי-יתואר. אני ממליץ לכל החברות לשלוח ב'השב לכולם' ולהודיע למשרד התקשורת שאם הוא לא יתערב, אנחנו החברות ניקח את החוק לידיים, בדיוק כמו שגולן לוקח את החוק לידיים שלו".

סלע פנה גם למשרד התקשורת: "לעובדי המשרד התקשורת, שבוע טוב. נמאס לנו, וממש נמאס לנו. אנחנו רוצים להגיש בימים הקרובים בקשה לבית משפט לביטול הקש"ג. אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה להצטרף אלינו. וזאת חובה של כולם להצטרף אלינו. אנחנו מוכנים לממן את תהליך הביטול ואת הטירוף הזה שמשתולל נגד עינינו. יום טוב לכולם, עזריה".

בתגובה שלח מיכאל גולן את המייל הבא: "שלום לכולם. אני מופתע מהמייל הזה, ואיני בטוח שאין בו עבירה על החוק, לרבות חוקי ההגבלים העסקיים וחוק איסור לשון הרע והוצאת דיבה. אני כמובן דוחה על הסף את כל הטענות הסתמיות והכלליות מאוד המועלות במייל. בשולי הדברים אוסיף כי חברת מב"ל מחויבת לפעול בעצמה ועל אחריותה בכל הנוגע למניעת הונאות. בכלל, אני מציע שתפנו אלינו ישירות לבירור כל עניין, כולל דרך אנשי הבקרה, צוות ההנדסי או היועצים המשפטיים, אם יש צורך בכך".

בהמשך, סלע המשיך לתקוף את גולן על דרך פעולתו ושלח מייל שבו כתב: "מיכאל!! תמשיך למכור סימים פתוחים ב-9.90 שקלים כולל מע"מ לכל יעד לחו"ל (בהדגשה ג.פ.), ותגיד לכולם כי חברת מב"ל מחויבת לפעול בעצמה ועל אחריותה בכל הנוגע למניעת הונאות. כל טוב".