הרשת החברתית: מה עשה לארי אליסון בישראל?

מייסד ויו"ר מועצת המנהלים של אורקל נענה להזמנת איש העסקים חיים סבן לבקר בארץ הקודש ■ איפה הוא התארח, ועם מי נפגש?

 לארי אליסון וחיים סבן/ צלם: סקאלי
לארי אליסון וחיים סבן/ צלם: סקאלי

לארי אליסון בישראל

למי שפספס: לארי אליסון, מייסד ויו"ר מועצת המנהלים של חברת אורקל, מבקר בישראל. האחרון נענה להזמנה של איש העסקים חיים סבן לבקר בארץ הקודש.

אליסון נחת בשבת האחרונה במטוס המנהלים הפרטי שלו יחד עם בת זוגתו, השחקנית ניקיטה קהאן. אליסון, המתאכסן במהלך הביקור במלונות ריץ' קרלטון בהרצליה ובוולדורף אסטוריה בירושלים, צפוי לעזוב אותנו ככל הנראה מחר (ד').

כיאה לפרסונה שתרמה כמה מיליוני דולרים טובים באירוע של ארגון ידידי צה"ל, ה-FIDF, שהתקיים בחודש נובמבר אשתקד בארה"ב, זכה אתמול אליסון לביקור בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב. הוא חנך שם מבנה אודיטוריום מאובזר שנבנה בעלות של 9 מיליון דולר, הסכום שתרם.

עוד לקחו חלק בסיור: סבן ורעייתו, ד"ר שריל סבן; נילי פאליק, לשעבר יו"ר FIDF; ואל"מ עטר דגן, מנהל סניף FIDF בישראל.

נכון לכתיבת שורות אלה, אליסון צפוי להיפגש היום (ג') עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

 לארי אליסון וחיים סבן/ צלם: סקאלי
  לארי אליסון וחיים סבן/ צלם: סקאלי

30 שעות עבודה

במשך 30 שעות התחרו 100 יזמים צעירים בגילאי 13-27, מפתחי תוכנה ומעצבים גרפיים, בתחרות "האקתון" שהתקיימה בשישי-שבת במשרדי WeWork בתל-אביב. במסגרת התחרות התבקשו היזמים הצעירים לפתח אפליקציות, משחקי מחשב וכל רעיון יצירתי אחר ולהציגם בפני חבר השופטים.

במקום הראשון זכה מיכאל ללוש, שיצר אפליקציה שתעזור לשוכרי הדירות בתל-אביב לזהות על-פי מיפוי מיוחד אילו אזורים בעיר יקרים יותר ואילו זולים יותר.

שפטו בתחרות: בנג'י זינגר, מנהל WeWork ישראל; כריסטופר היל, מנהל קהילה ותפעול בינלאומי ב-WeWork; טל בז'ה, מפתח בחברת COLU; גיל טאייר, מפתח בחברת WIX; יפעת יודובסקי, מנכ"לית חברת VENT; דדי כהן, מנהל מוצר בחברת API; תום פינקל, בעלים ומנכ"ל בחברת THM; אלירן זך ראש, מחלקת פיתוח תוכנה ב-Colu; עידו ג'ינו, מנכ"ל API; מיקי הסלבסקי, מארגן התחרות ומייסד חברת hacking generation y; ורוני צדר, מנהלת קהילת wework בישראל.

 בנג'י זינגר, רוני צדר, כריסטופר היל ויזמים צעירים/ צילום: טליה קדוש
  בנג'י זינגר, רוני צדר, כריסטופר היל ויזמים צעירים/ צילום: טליה קדוש

חגיגה יפנית ברמת-החייל

המסעדה היפנית Oban Koban ברמת-החייל בתל-אביב השיקה אמש (ב') ערב פתיחה מיוחד. הגיעו לנשנש נודלס יפני: עודד גונן, מבעלי קבוצת המסעדות ONAMI; אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי תל-אביב; ערן גוטדנקר, סמנכ"ל וואלה ניוז; שרון ישראלי, סמנכ"ל הנקל סוד; ואחרים.

ערן גוטדנקר, שרון ונויה ישראלי/ צלם: לנס הפקות
 ערן גוטדנקר, שרון ונויה ישראלי/ צלם: לנס הפקות

שלום כיתה א'

אילו חברות פינקו את ילדי העובדים העולים לכיתה א'? חברת הוט הזמינה ביום חמישי האחרון כ-180 ילדי עובדים שעולים לכיתה א' לפארק שלמרגלות משרדי החברה ביקום להופעה של כוכבי הילדים של הוט, שי ורועי. טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט הנכנסת, סייעה בחלוקת ילקוטים לילדים.

גם חברת אלעד מערכות הזמינה בחמישי שעבר להופעה של הליצן "ניב לי מגניב לי" במרכז הקהילתי נווה שרת בתל-אביב ילדי כיתה א' של כ-50 מעובדי החברה.

 כוכבי הילדים שי ורועי, טל גרנות גולדשטיין והילדים מאי וליק ועידן עיני/ צלם: אבי זייפתי
  כוכבי הילדים שי ורועי, טל גרנות גולדשטיין והילדים מאי וליק ועידן עיני/ צלם: אבי זייפתי

טיול עם מטרה טובה

דוד גולברי, המחזיק ביחד עם בני משפחתו ברשת האופנה הנושאת את שם השבט, ואפי צ'אושו, מנכ"ל הראל טכנולוגיות, השתתפו ביום רביעי שעבר בטיול ג'יפים עם ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

גולברי וצ'אושו הם לא היחידים. בטיול, שארגן "עזר מציון" בצפון הארץ במסגרת מחנה קיץ לילדים ולמבוגרים חולי סרטן ומשפחותיהם, השתתפו עשרות נהגי ג'יפים מרחבי הארץ.

"ההיענות של הציבור לסייע בטיול, מרגשת", אמרה ד"ר ברכה זיסר, מנהלת "בית אורנית" - מרכז הסיוע של עזר מציון.

חילופים בה.שטרן

אחרי 28 שנה, ישראל קורט פורש מניהול רשת התכשיטים ה.שטרן. שרון רוזנברג, סמנכ"לית משאבי אנוש של החברה, תחליף אותו בתפקיד.

קורט, רואה חשבון במקצועו, שהגיע לה.שטרן אחרי תפקידים בכירים בבנק הפועלים, ימשיך ללוות את הרשת כיועץ לבעלי החברה.

פורסת כנפיים

אחרי זינוק של כ-60% בשוויה של מניית כנפיים בחודש האחרון, תמי מוזס-בורוביץ', מבעלי השליטה בחברה המחזיקה בחברת התעופה אל-על, החליטה להשקיע כ-1.5 מיליון שקל ברכישת נתח מניות מידי איזי (ישראל) בורוביץ', גם הוא מבעלי השליטה בכנפיים, המחזיקה בחברת התעופה אל-על. כבר כיום מוזס היא בעלת המניות הגדולה ביותר בכנפיים, עם כ-21% מההון.

כנפיים עדכנה בימים האחרונים כי מוזס, אשתו של דדי בורוביץ', אחיו התאום של איזי, הודיעה לאיזי בורוביץ' על רצונה לממש אופציה לרכישת כ-160 אלף מניות כנפיים, המהוות כ-1% מהון החברה. זאת בהתאם להסכם למכירת מניות שנחתם בין איזי לבין מוזס בתחילת 2015, במסגרתו רכשה מוזס כ-7% מהונה של כנפיים (כ-1.1 מיליון מניות) בהשקעה של יותר מ-6 מיליון שקל. בהתאם להסכם בין הצדדים, מחיר מימוש האופציה הוא המחיר הממוצע של מניית כנפיים בחודש המסחר האחרון.

בסך-הכול ניתנה למוזס אופציה לרכישת כ-792 אלף מניות כנפיים, בכפוף לכמה תנאים, ולאחר הרכישות האחרונות מספר המניות אותן היא יכולה לרכוש במסגרת ההסכם בינה לבין איזי עומד על כ-632 אלף מניות.

063 תמי מוזס
 063 תמי מוזס