יס פלאנט בירושלים פותח את שעריו; יפעל גם בשבת

המתחם הוקם בעלות של 200 מיליון שקל על קרקע פרטית המנוהלת ע"י קרן שרובר ■ משתרע על 28,500 מ"ר וכולל 6 אולמות קולנוע, בתי-קפה, מסעדות ושטחי מסחר

המתחם החדש ל יס פלנט בירושלים / צילום: ערן לם
המתחם החדש ל יס פלנט בירושלים / צילום: ערן לם

רשת בתי הקולנוע יס פלאנט, בשיתוף קרן גבריאל שרובר, פתחו היום (ג') את מרכז הבילוי החדש בירושלים בעלות של 200 מיליון שקל.

המתחם - המשתרע על שטח כולל של 28,500 מ"ר בקירוב - ממוקם בדרך חברון, על הציר המחבר בין שער יפו בעיר העתיקה לטיילת שרובר בשכונת תלפיות מזרח, ובמרחק הליכה ממתחם התחנה החדש, הסינמטק ותיאטרון החאן.

המרכז החדש כולל 6 קומות ו-16 אולמות קולנוע, מתוכם שני אולמות רב-תכליתיים שיותאמו גם לשימוש של הופעות תיאטרון. עוד יש במתחם שטחי תצוגות לתערוכות מתחלפות ומופעי תרבות וכ-2,000 מ"ר של בתי-קפה, מסעדות ושטחי מסחר. לרשות באי המרכז יעמוד חניון בן 3 קומות ובו 350 מקומות חניה.

בשונה ממתחם הסינמה סיטי ששוכן בכניסה המערבית לבירה, המרכז החדש יפעל גם בימי שבת, דבר שהתאפשר בזכות היות הקרקע פרטית ומנוהלת על-ידי קרן שרובר (ולכן לעירייה אין זכות וטו בעניין, כפי שהיה במקרה של הסינמה סיטי).

את פתיחת המתחם תלווה תערוכה מעבודותיו של האמן דוד גרשטיין, "דו-קיום" ("Coexistence"), שבה מציג האמן מגוון יצירות המבטאות מנעד של רגשות וחוויות שמקורן בקונפליקט המתמיד בסביבה הירושלמית.

"המתחם החדש יציע את הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר בעולם בכל הקשור לחוויית קולנוע, ומיועד לתת מענה לתרבות הבידור והפנאי של ירושלמים ואורחים רבים מהארץ ומהעולם הפוקדים את העיר מדי שנה ומעוניינים במרכז בילוי מתקדם נגיש ופתוח בכל ימות השבוע", אמר מוקי גרידינגר, מנכ"ל קבוצת סינוורלד Cineworld Plc, המחזיקה בישראל את רשת יס פלאנט ורב-חן.

עוזי וכסלר, יו"ר קרן שרובר, ציין כי הבחירה ביס פלאנט כשותפה אסטרטגית למיזם התרבותי תואמת את ערכי הקרן, אשר חרתה על דגלה קידום פעילות תרבות.