הוארך מעצר ישי שליסל החשוד ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה

הדוקר במצעד הגאווה בירושלים חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח

ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS
ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS

מעצרו של ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים לפני כשבועיים, הוארך היום (ג') בבית משפט השלום בירושלים ב-10 ימים.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי שליסל נחשד ב-6 ניסיונות רצח וכן ברצח של שירה בנקי, שמתה מפצעיה בשבוע שעבר, לאחר שנדקרה במצעד בבירה.

לוואלה! חדשות נודע כי מניין הקורבנות של שליסל עלה, לאחר שנמצאה צעירה נוספת שנדקרה במהלך המצעד ונפצעה באורח קל בלבד.

במהלך הדיון שליסל המשיך בקו שנקט עוד מימי החקירה הראשונים, לפיו הוא אינו מכיר בסמכות בית המשפט להביא אותו לדין. "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אני לא מעוניין בייצוג", אמר.

נציג המשטרה ביקש במהלך הדיון להאריך את מעצרו של שליסל ב-10 ימים, לדבריו, לאור מסוכנותו לציבור נוכח עבירת הרצח שמיוחסת לו. "ביצענו עד כה 68 פעולות חקירה, ובכוונתנו לבצע עוד 20 פעולות חקירה נוספות", עדכן הנציג את השופט. "הוטחו בפניו התמונות שבהן הוא דוקר את משתתפי המצעד, הוטחו בפניו הסרטונים שתיעדו חלק מהקורבנות, הם זיהו את עצמם בתמונות, ונגבתה מהם עדות", אמר נציג המשטרה.

כמו כן, הפסיכיאטר המחוזי הורה לשלוח את שליסל להסתכלות פסיכיאטרית נוספת, לאחר שלא שיתף פעולה בזו הקודמת שנשלח אליה. בשנת 2005, כשהורשע ונאסר גם אז בגין דקירה במצעד בירושלים, קבע פסיכיאטר מחוזי כי שליסל כשיר לעמוד לדין וכי ביצע את מעשיו בצלילות-הדעת.

ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה ממשיכים לבדוק אם גורמים במגזר החרדי, לרבות קרוביו של שליסל, ידעו על כוונותיו של האחרון לדקור את המשתתפים במצעד הגאווה בעיר. בין היתר, חוקרי היחידה בודקים את רשימת השיחות הנכנסות והיוצאות למכשירו הסלולרי באותו היום, וכן זימנו אנשים שלכאורה קשורים אליו או שניסו ליצור עמו קשר.