פרופ' חצרוני תובע חנות פיצוחים: סירבו למכור לי בגלל דעותיי

טוען כי המוכרים בחנות "פיצוחי כהן" בלוד נקטו כלפיו באפליה אסורה ■ חצרוני: "חוק זה חוק. אני אזרח ישראלי, ויש לי זכות מלאה לקנות גם מרוכלים שלא מתים על דעותיי"

תביעה הזויה של פרופסור משוגע או תביעה רצינית שתביא לתקדים משפטי? פרופ' אמיר חצרוני תובע חנות פיצוחים בלוד, שלטענתו סירבה למכור לו פיצוחים בשל דעותיו ה"עוינות" ובכך נקטה כלפיו באפליה אסורה.

חצרוני, חוקר תקשורת ההמונים השנוי במחלוקת שעורר בעבר לא מעט שערוריות ועזב לאחרונה את הארץ, הגיש היום לבית משפט השלום בכפר-סבא תביעה נגד חנות הפיצוחים "פיצוחי כהן" בלוד.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דרור גרימברג ומסתמכת על חוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים, מפרט חצרוני את הסיבות שהובילו אותו לטענתו להגיש את התביעה.

"פרופ' חצרוני, אשר נמצא בחופשת קיץ בישראל, הגיע לפני שבועיים לחנות 'פיצוחי כהן ובניו' בקניון רמלוד וביקש לקנות פולי קפה", פתח חצרוני בתיאור. לדבריו, "המוכר סירב למכור לו, ונימק את הסירוב בעמדותיו הפוליטיות של פרופ' חצרוני. למחרת חזר הפרופסור לחנות והקליט שיחה עם מוכרת, שאמרה בגאווה כי לא ימכרו לו בגלל עמדותיו".

עם הגשת התביעה מסר חצרוני: "חוק זה חוק. אני אזרח ישראלי, ויש לי זכות מלאה לקנות גם מרוכלים שלא מתים על דעותיי. במאמר מוסגר אוסיף כי אם אותם תגרנים יקשיבו למה שאני אומר - הם יבינו שאני רק רוצה את טובתם. אני ממליץ לכל ישראלי שרק יכול - לרבות סוחרי פיצוחים - להגר לאירופה. למדינת ישראל צפוי עתיד שחור בגלל מדיניות הממשלה, וכדאי לברוח בזמן מהמדינה".

עו"ד גרימברג הוסיף כי "על בית המשפט להציב תמרור אדום בפני כל בעל עסק שמסרב למכור לאדם שהשקפת עולמו שונה מזו של בעל העסק". לדבריו, "אפליה שכזו עלולה להוביל לכדור שלג אדיר-ממדים, שעשוי להחריב את זכותו של הפרט במדינת ישראל להביע את עמדותיו הפוליטיות ובכך לפגוע אנושות בחופש הביטוי".