הופקדה בתנאים: תוכנית להקמת 500 יח"ד בפינוי-בינוי בר"ג

במסגרת התוכנית יפונו וייהרסו 144 יחידות דיור ו-9 יחידות מסחריות, השוכנות כיום ב-6 "מבני רכבת" ישנים ובמקומן ייבנו כ- 500 יחידות דיור ב- 3 מגדלים בני עד 30 קומות כ"א

תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית במחוז תל-אביב החליטה לפני מספר ימים להפקיד בתנאים תוכנית לפינוי-בינוי ברחוב שלם שבשכונת רמת-השקמה ברמת-גן. במסגרת התוכנית יפונו וייהרסו 144 יחידות דיור ו-9 יחידות מסחריות, השוכנות כיום ב-6 "מבני רכבת" ישנים (מספר 8-2) בשטח עיקרי של כ-45 אלף מ"ר, ובמקומן ייבנו כ-500 יחידות דיור ב-3 מגדלים בני עד 30 קומות כל אחד.

שטחן הממוצע של הדירות החדשות יעמוד על 90 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר, כאשר 20% מכלל הדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות ששטחן לא יעלה על 63 מ"ר. בנוסף יוקמו שטחי מסחר על שטח של כ-800 מ"ר בקומות התחתונות של המגדל הצפוני, בחזית הפונה לרחוב שלם.

כן ישמשו במסגרת התוכנית 600 מ"ר כשטחים ציבוריים, והם יכללו גני ילדים, מבני חינוך וקהילה.

ברחוב שלם עצמו, על-פי התוכנית, החניה לאורך המדרכה עשויה להתבטל לצורך הוספת נתיב תנועה בעתיד. המתחם וקידום הפרויקט מנוהל על-ידי יורם אסידון מחברת א.ת.ו.ס - אסטרטגיות תכנון וסביבה. הליווי האדריכלי ניתן על-ידי משרד אבנר ישר, והליווי המשפטי ניתן על-ידי עורכי הדין איל מאמו וישי איציקוביץ ממשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן שות'. ביצוע הפרויקט יעשה על-ידי חברה שתיבחר על-ידי נציגות בעלי הדירות.

התוכנית, שתיעשה על-פי התקן לבנייה ירוקה, מעגנת את מה שמכונה בתוכנית המתאר המחוזית "הציר הירוק העירוני" של רמת-גן, לאורך דרך הטייסים, וקובעת הנחיות לפיתוח השטחים הפתוחים עם התקדמות הפרויקט, לרבות סלילת שביל לרוכבי אופניים. בין התנאים שציינה הוועדה המחוזית להפקדת התוכנית - ביצוע סקרי קרקע על-ידי המשרד להגנת הסביבה, אישור תוכנית איחוד וחלוקה ואישור הוועדה המחוזית את מדיניות הבנייה לגובה של הוועדה המקומית ברמת-גן.