צפו: מיקום המצלמה הראשונה שהוצבה באיילון צפון

צפו במיקום המצלמה הראשונה שהוצבה הלילה בנתיבי איילון, מתוך 10 מצלמות בסה"כ שיוצבו עד סוף השבוע לאורך הכביש ■ הקנס יעלה ל-750 שקל

מצלמת מהירות ,איילון, נתיב תחבורה ציבורית/ צילום: גלובס טיוי
מצלמת מהירות ,איילון, נתיב תחבורה ציבורית/ צילום: גלובס טיוי

אמש (ב') הוצבה מצלמת אכיפה אחת מתוך 10 שיוצבו עד סוף השבוע בנתיבי התחבורה הציבורית בנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות עד מחלף חולון.

משרד התחבורה מסר כי המצלמות לא יאכפו מהירות, אלא רק נסיעה בנתיבי תח"צ. עם זאת, יצוין כי המשרד לביטחון פנים מסר ל"גלובס" לפני מספר שבועות כי מצלמות הנת"צ החדשות יותאמו גם לאכיפת מהירות בשעות שבהן מותרת נסיעה לתחבורה פרטית בנת"צ.

10 עמדות המצלמה יוצבו לאורך כ-10 ק"מ. העמדות הראשונות יוצבו על גשרים שמעל הכביש ויחוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דוח לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנת"צ.

על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים, לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון, בין השעות 06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים ולמוניות בלבד.

יצוין כי הקנס על נסיעה בנת"צ בשעות שבהן מותרת התנועה לתחבורה ציבורית עומד כיום על 250 שקל, אולם על-פי תיקון שמעביר כיום משרד התחבורה בוועדת הכלכלה, יועלה ככל הנראה הקנס ל-750 שקל. כמו כן, פועל המשרד לאפשר לעיריות שבתחומן מוצבות המצלמות לגבות ישירות את הקנסות לקופתן.