אושרה תוכנית להקמת שכונה חדשה במבשרת ציון

התוכנית מציעה לחבר את היישובים מבשרת ירושלים ומעוז ציון, שהופרדו עד היום ע"י מחלף הראל וכביש 1 ■ עפ"י התוכנית, בחלקו המזרחי של השטח יוקמו 265 יחידות דיור ■ בנוסף, על שטח של 2 דונם יוקמו מבנים ומוסדות ציבור

הוועדה לתשתיות לאומיות במשרד האוצר (ות"ל) אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת שכונת מגורים ומרכז מסחרי בשטחו של מחלף הראל במבשרת ציון. התוכנית מציעה למעשה לחבר את היישובים מבשרת ירושלים ומעוז ציון, שהופרדו עד היום על-ידי מחלף הראל וכביש מספר 1 - תוואי הכניסה הראשי לירושלים.

החברה הלאומית לדרכים כבר פועלת לשינוי תוואי הכביש, תוך כוונה להעבירו במנהרה מתחת לשלוחת הקסטל, וכן להקים במקום מסוף תחבורה לשירות תושבי הסביבה (ר' הדמיה).

על-פי התוכנית, בחלקו המזרחי של השטח יוקמו 265 יחידות דיור, 20% מהן דירות קטנות, עם חזית מסחרית. בנוסף, על שטח של 2 דונם יוקמו מבנים ומוסדות ציבור ו- 2.7 דונמים יוקדשו לשטח ציבורי פתוח. כמו כן יוקם חניון חנה וסע לכ-1,000 כלי רכב בחינם, וחניון בתשלום לכ- 500 כלי רכב.

במפלס הרחוב יוקם מתחם למסחר בשטח של כ- 6,000 מ"ר עיקרי ומעליהם משרדים בשטח של 14,000 מ"ר עיקרי. ברמ"י מקווים כי "בניית החניון תעודד את תושבי הסביבה, כמו גם את ציבור הנוסעים לירושלים, להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ובכך להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים ובעיר עצמה".