חוויית צפייה: האצטדיונים הנוצצים שיארחו את משחקי ליגת העל העונה

חניכתו של טוטו-טרנר בב"ש תשלים את מהפכת המתקנים המיוחלת בכדורגל הישראלי ■ 50% מהמגרשים חדשים לחלוטין, ונפתחו במהלך העשור הנוכחי ■ גם האצטדיונים הישנים יותר שודרגו באופן מאסיבי בשנים האחרונות

האצטדיון החדש של הפועל ב''ש / צלם: אלי חליפה, החברה הכלכלית
האצטדיון החדש של הפועל ב''ש / צלם: אלי חליפה, החברה הכלכלית

תשכחו מווסרמיל הנורא, מהאורווה המדכאת, מהקופסה הצפופה, מקרית אליעזר המתפרק.

מהפכת המתקנים בכדורגל הישראלי, שהחלה לצבור תאוצה עם פתיחת אצטדיון המושבה בפ"ת ב-2011, תגיע בעונת 2015/16, שיוצאת היום (שבת) לדרך, לסיומה - עם חניכתו של טוטו-טרנר של הפועל ב"ש. 

המסקנות: חמישה מתוך 10 מהמגרשים שייארחו את משחקי ליגת העל השנה הם חדשים כמעט לחלוטין, ונפתחו בעשור הנוכחי: סמי עופר (2014) ביתן של מכבי והפועל חיפה; נתניה (2011), בו יארחו העונה מכבי נתניה והפועל רעננה; טוטו בעכו (2011) של הפועל עכו; וכאמור המושבה בפ"ת (מכבי פ"ת) והמגרש החדש בב"ש.

יש לציין כי גם טדי, ביתה של בית"ר ירושלים, שנפתח ב-1992, עבר שיפוצים נרחבים במהלך העשור הנוכחי, כך שתכולתו גדלה ל-34 אלף מקומות. גם המגרש "העתיק" ביותר בליגת העל, בלומפילד (1962) של שלוש התל-אביביות - עבר כמה סבבי שיפוצים מאז תחילת המילניום, והוא אמור בקרוב לעבור סבב שדרוגים נוסף, שיהיה נרחב הרבה יותר מקודמיו ויגדיל את תכולתו ל-24 אלף מקומות.

יתר האצטדיונים שיארחו העונה את המשחקים: דוחא של בני סכנין, שנפתח ב-2005; האצטדיון העירוני בקרית שמונה - נפתח ב-1989; לויטה (הפועל כפ"ס, 1986). 

אגב, טוטו-טרנר היה אמור להיחנך כבר במחזור ה-2, במשחק מסקרן של הפועל ב"ש מול האלופה מכבי ת"א - אך עיכובים בהשלמת העבודות צפויים לדחות את פתיחתו הרשמית למחזור ה-4, אז תגיע להתארח בו מכבי חיפה.