הלמן אלדובי: "חכו, אל תמכרו מניות"

"בשלב זה נכון להמתין מעט ולא לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לבחון האם מדובר בשינוי מגמה בשוק המניות או רק תיקון זמני"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בבית ההשקעות הלדמן אלדובי ממליצים היום (א') למשקיעים לא למהר למכור מניות חרף הירידות החדות בבורסה, ולהמתין לראות האם מדובר בתיקון זמני או בשינוי מגמה.

"בשלב זה נכון להמתין מעט ולא לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לבחון האם מדובר בשינוי מגמה בשוק המניות או רק תיקון זמני", נכתב בסקירה השבועית של בית ההשקעות.

השווקים בעולם ירדו בחדות בסוף השבוע וגוררים היום את הבורסה בת"א מטה, וזאת בשל ירידה בפעילות הייצור בסין לשפל של 6.5 שנים, מה שמגביר את החששות מההאטה בצמיחת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בהלמן אלדובי משדרים עסקים כרגיל ועדיין מאמינים שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית בקרוב: "האינפלציה במשק האמריקאי עדיין לא נמצאת בטווח היעד אותו הגדיר הפדרל ריזרב ככזה המצדיק העלאת ריבית. עם זאת, אנו מאמינים כי הנתונים בארה"ב ממשיכים להצביע על התאוששות איטית ברוב הפרמטרים וכי מצבה הכלכלית אינו מצדיק ריבית ברמה אפסית. אנו מעניקים סיכוי גבוה לכך שהפד יעלה ריבית במהלך החודשים הקרובים".

האנליסטים ממליצים להעדיף את אירופה בתיק ההשקעות וכותבים בסקירה הם "מאמינים כי שגלום שם פוטנציאל גבוה להמשך תיקון כלפי מעלה".

באשר לישראל, האנליסטים מעריכים כי למרות נתוני התמ"ג המאכזבים והירידה בציפיות האינפלציה, בנק ישראל לא יוריד מחר את הריבית במשק, וגם לא בחודשים הבאים.