קבלת פנים צוננת לחולדאי בצומת מעריב: "מתמוטטים פה"

ראש עיריית תל-אביב הגיע לבחון את התקדמות עבודות הרכבת הקלה, וזכה לקריאות זועמות של בעלי העסקים, שטוענים כי פרנסתם נפגעה ■ "טוב שנזכרת בנו", קראו, אולם הוא עזב את המקום

רון חולדאי / צילום: תמר מצפי
רון חולדאי / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, הגיע הבוקר (א') אל אזור צומת מעריב, כדי לבחון את התקדמות עבודות הבנייה של הרכבת הקלה בעיר. בעלי העסקים במקום, שמחכים זה כמה חודשים להידברות עם ראש העירייה בנושא הנחות בארנונה בשל העבודות, קיבלו את פניו בצעקות וטענו כי הוא "שכח אותם". "זה אדון ראש העיר שנזכר בנו עכשיו", הם קראו. "טוב שנזכרת בנו, רון. אנחנו מתמוטטים פה". חולדאי מצדו, התעלם מהטענות ועזב את המקום.

שרון, הבעלים של מסעדת "אוליב", יצא לצלם את חולדאי בזמן הסיור ופנה אליו בשאלות. "הבוקר מר רון חולדאי בכבודו ובעצמו הגיע לאזור העסק שלי עם הפמליה שלו עם חיוכים מאוזן לאוזן עד שדלקה המצלמה", סיפר, "הוא התחמק כמו העכברושים שיצאו עם החפירות. התחלנו להפנות אליו שאלות. שאלתי מדוע רק עכשיו נזכר מר ראש העיר להגיע. הוא לא ענה לי כמובן, הוא בדרך-כלל נוהג לענות, אבל הוא לא ענה".

לדבריו, "אנחנו מתמוטטים פה. ככל שאני מתקדם - הוא מתרחק ממני, שאלתי 'איפה היית עד עכשיו?', ו'למה אנחנו אמורים לשלם את כל הארנונות, אגרות שלוט, אגרות כסאות חוץ?'. אין לנו גישה לפחים, אבל אנחנו משלמים ארנונה. למה העיריה מסירה אחריות מאיתנו? מתעלמים מאיתנו, לא סופרים אותנו. אחד מהפמליה שלו אמר לו 'בוא נברח מכאן' והם ברחו. הם לא רצו שתהיה המולה של בעלי עסקים סביבם. חולדאי, איש צבא וטייס, הוא פחדן. אין לו מענה לבעלי העסקים שמדממים פה, שום פתרון ייעול לא הביאו לנו. לא מתייחסים אלינו".

מלבד בעלי העסקים המוחים, כ-20 תושבי רחוב נחמני בתל-אביב חסמו היום את הכניסה לרחוב, בטענה כי הוא הפך עם העבודות לעורק מרכזי בתחבורה, דבר שיוצר פקקים רבים ומפר את שלוותם. עשרות המוחים מתכננים להגיע גם בשעות הערב ולחסום בשעת השיא, שהיא 18:00 לערך, את התנועה ולמחות בשנית. השבוע נפתח עמוד פייסבוק בשם "אוהבי תל-אביב" שבו הופץ סרטון וידיאו שבו נאמר כי "מה שחיזבאללה וחמאס לא הצליחו לעשות, פרויקט הרכבת הקלה יעשה - הרס ושיתוק מוחלט, שואה כלכלית וחברתית של העיר ואלפי עסקים שצפויים לפשוט את הרגל". בסוף הסרטון מופיעה קריאה לראש העיר ולשר התחבורה: "רון חולדאי וישראל כץ באחריותכם לעצור את הטירוף".