אופנהיימר: המכירות בוול סטריט - רובן אוטמטיות

הראל גילאון, מנכ"ל משותף באופנהיימר ישראל: "הצפי הוא שהירידות יירגעו מעט, ונוכל לקבוע אם זוהי מגמה של מימוש או לא"

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

הראל גילאון, מנכ"ל משותף באופנהיימר ישראל, מגיב היום (א') על הירידות בוול סטריט במהלך סוף השבוע ומציין כי "הירידות בשווקים ניזונות בעיקר, מעבר לנתונים הכלכליים בסין והחששות ממיתון עולמי, גם מהעובדה שמדובר היה ביום שישי, באמצע תקופת החופשות של אוגוסט. לקראת סוף המסחר, עת השוק הכפיל את הירידות שלו ניכר היה שנכנסות תוכנות מחשב לפעולה, פקודות STOP LOSS ותוכניות מכירה אוטומטיות".

גילאון מוסיף כי "הצפי הוא שהירידות יירגעו מעט, ונוכל לקבוע אם זוהי מגמה של מימוש או לא. נתוני הבסיס מעבר לנתון הסיני, לא שונים במיוחד ממה שראינו בשבועות האחרונים, ולא היתה סיבה חריגה לירידות יומיות כל כך חדות, למעט הפאניקה.

"יש לציין שעד יום שישי, מדד ה-S&P במשך חצי שנה זז ברצועה מאוד צרה של 100 נקודות, בין 2,040 ל 2,140. יתרה מכך, במשך 1,400 ימים רצופים (3 שנים) השוק לא ירד ביותר מ-10%, מה שהופך אותה לתקופה השלישית באורכה של יציבות מזה 50 שנה. הנתונים הללו בנוסף לנתוני מדד מנהלי הרכש בסין, העובדה שבחודש אוגוסט המחזורים דלילים וסוחרים בחופשה יחד עם כניסה של תוכניות מכירה אוטומטיות לפעולה, הן הסיבות המרכזיות לירידות".