מעלית לחלל: צפו באחד המבנים השאפתניים ביותר

חברה קנדית בשם thoth technology שמה לה למטרה להוזיל את עלויות הטיסה לחלל באמצעות בניית מגדל מתנפח בגובה 20 ק"מ, הכולל בראשו מסלול המראה ונחיתה עבור כלי תעופה חלליים

מגדל לחלל / צילום: מהוידאו
מגדל לחלל / צילום: מהוידאו

לפי נתוני מנהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארה"ב או בשמו המוכר יותר "נאס"א", עלות שיגור מעבורת לחלל עומדת על כ-450 מיליון דולר בממוצע למשימה.

חברה קנדית בשם thoth technology שמה לה למטרה להוזיל את העלויות הללו בכ-30% בעיקר ע"י חיסכון בדלק, וזאת באמצעות בניית מגה מגדל שיתנשא לגובה של 20 קילומטר ושראשו יגיע עד לסטטוספרה .

הרעיון של מעלית ומגדל לחלל אינו חדש וכבר במאה ה-19 ניתן היה למצוא עדויות לרעיונות דומים, אבל עד היום אף תוכנית שכזו לא יצאה אל הפועל, בעיקר משום ששאפתנות היתר לא עמדה במבחן המציאות.

אלא שעכשיו, כך טוענים מדעני thoth technology , נמצא הפטנט שיאפשר את הגשמת החלום.

על פי מהנדסי החברה, המעטה החיצוני של המגדל יהיה עשוי מחומר גמיש שיתנפח כמו בלון, הוא יחוזק לכל אורכו, ובראשו של המגדל שיזכה לשם ThothX יוקם מסלול המראה ונחיתה, שיאפשר לכלי תעופה חלליים לצאת למשימות.

המבנה גם יכיל בלבו פיר מעלית שיאפשר העברת נוסעים וציוד אל ראשו.

עלות הפרויקט מוערכת בכ-5 מיליארד דולרים הכשצוות האחראי על הרעיון והטכנולוגיה מתכנן להתחיל בבניית אבטיפוס בגובה של קילומטר וחצי, שיושלם בחמש השנים הקרובות.

השאיפה היא להגיע לגובה המלא בתוך כעשור מתחילת הפרויקט, ובינתיים תוכלו רק לדמיין כיצד יראה הנוף מראש המבנה הגבוה, וכנראה השאפתני ביותר שתוכנן אי פעם.