תוצאות חיוביות לקב' סולג: עלייה בהכנסות סולגרין ואורד

הכנסות אורד ברבעון השני של השנה עלו ב-23% לכ-42 מיליון שקל ■ סולגרין עברה לרווח רבעוני של 494 אלף שקל

צחי סולטן / צלם: תמר מצפי
צחי סולטן / צלם: תמר מצפי

קבוצת סולג של צחי סולטן וניר פלג דיווחה השבוע על התוצאות הכספיות של שתיים מהחברות שבשליטתה. חברת אורד, בה מחזיקה סולגד ב-15.7% מהון המניות והפועלת בתחום מערכות המתח הנמוך, דיווחה על עלייה בהכנסות בהיקף של כ-21% אשר הסתכמו במחצית הראשונה של השנה לכ-82 מיליון שקל לעומת כ-68 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות לכ-42 מיליון שקל - צמיחה של 23% לעומת הרבעון המקביל.

הצמיחה בהכנסות נובעת מקבלת פרויקטים בחו"ל והמשך העלייה בפעילות בישראל, הן בתיק השירות והן בקבלת פרויקטים חדשים. החברה מבצעת פרויקטים בארץ ובחו"ל למערכות בטחון ובטיחות אלקטרונית, מערכות שליטה ובקרה, מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות גילויי פריצה, מערכות טלוויזיה במעגל סגור ומערכות בקרת כניסה.

בנוסף מספקת אורד שירותי אחזקה למערכות בהתאם להסכמי שירות שנתיים. לאורד הסכמים בלעדיים עם יצרנים בינלאומיים בהם חברת Siemens, ודיווחה על רבעון שני של עלייה ברווח הנקי שהסתכם לכ-3.4 מיליון שקל במחצית השנה, זאת לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-1.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה דיווחה גם על עלייה של כ-63% בצבר ההזמנות אשר הסתכם לכ-240 מיליון שקל למועד פרסום הדוח, זאת לעומת צבר הזמנות של כ-147 מיליון שקל בסוף התקופה המקבילה ב-2014.

החברה השנייה של קבוצת סולגד היא סולגרין, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת לאחר שרכשה את חברת סאן טים גרופ בדצמבר 2014. סולגד מחזיקה בה כ-17.8% מהון המניות. גם סולגרין דיווחה היום (ד') על עלייה בהכנסות וברווח. ההכנסות ברבעון השני של שנת 2015 הסתכמו בכ-1.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות בסך של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2015 הסתכמו בכ-3.1 מיליון שקל. ההכנסות מורכבות מהכנסות ממכירות חשמל והכנסות מתפעול ותחזוקה של פרויקט סולארי.

ברבעון השני של השנה רשמה החברה רווח נקי של כ-494 אלף שקל בהשוואה להפסד נקי של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2015. ההפסד הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 698 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.