זמן הכסף של מכבי ת"א: לפחות 80 מיליון ש' הכנסה מהעפלה לשלב הבתים

ההכנסות הכוללות של הצהובים לעונת 2015/16 צפויות לחצות רף של 130 מיליון שקל - הנתון הגבוה אי פעם לקבוצה ישראלית

מכבי ת"א מעפילה לליגת האלופות / צילום: רויטרס
מכבי ת"א מעפילה לליגת האלופות / צילום: רויטרס

מיטש גולדהאר התעורר היום (ד') לבוקר הרווחי ביותר שלו מאז רכש את מכבי ת"א בקיץ 2009. ההעפלה לליגת האלופות הבטיחה למועדון הכנסות אוטומטיות של 14 מיליון אירו מאופ"א: 12 מיליון מענק השתתפות בסיסי בשלב הבתים, ועוד 2 מיליון בגין הניצחון בפלייאוף על באזל השווייצרית (שמצידה תקבל מענק "ניחומים" של 3 מיליון אירו עבור השתתפותה בפלייאוף, ותנשור כעת לבתי הליגה האירופית).

זה כמובן לא הסוף. מכאן, הבוננזה הצהובה רק ממשיכה לצמוח: עבור הסכם זכויות השידור הקולקטיבי של אופ"א (Market Pool), מכבי צפויה להכניס סכום משוער של 2 מיליון אירו; תוכנית עסקית צנועה למכירת כ=80 אלף כרטיסים לשלושה משחקי בית באצטדיון סמי עופר בחיפה, במחיר ממוצע של 100 שקל בלבד לכרטיס - תוסיף עוד כ-1.8 מיליון אירו לספרי החשבונות, כאשר צפויה עבודה חזקה במהלך המשחקים גם בנושא המרצ'נדייז; כל ניצחון בשלב הבתים יעניק 1.5 מיליון אירו נוספים לקופה בקרית שלום, וכל תוצאת תיקו - חצי מיליון. על-פי הערכות, גם הסכמי החסות של מכבי עשויים להיות "מתומרצים" כעת כלפי מעלה, לאור החשיפה היוקרתית ועטירת הרייטינג לה תזכה הקבוצה בשלב הבתים.

בשורה התחתונה, הכנסותיו של הקמפיין האירופי של מכבי העונה מוערכות במינימום של 80 מיליון שקל, סכום שיש לו פוטנציאל להמשיך להמריא בכפוף לניצחונות נוספים והצלחה שיווקית מול האוהדים.

תקציבה של מכבי ת"א לעונת 2015/16 הוערך נכון לפתיחת העונה ב-125 מיליון שקל, אך הוא עשוי לגדול עם ההעפלה לצ'מפיונס ליג - עלויות אירוח בסמי עופר, בונוסים לשחקנים ולצוות המקצועי, שחקני רכש. כך או כך, ברור לחלוטין כי הטייקון הקנדי, לראשונה בתולדותיו במכבי ת"א - יסיים עונה באיזור המאוזן תפעולית - עם אפשרות לרווח או הפסד קטנים במיוחד.

בכל אופן, הכנסותיה של מכבי העונה צפויות לחצות רף של 130 מיליון שקל - הנתון הגבוה בהיסטוריה למועדון ספורט ישראלי, בכל הענפים - כולל קבוצת הכדורסל של המועדון.