בזכות הבוגרים: מכבי ת"א תשחק גם בצ'מפיונס ליג לנוער

כל 32 הקבוצות שישחקו בצ'מפיונס ליג ייהנו גם ממפעל של אופ"א לקבוצות הצעירות; היריבות של מכבי ת"א הן אותן יריבות שייקבעו בהגרלת הבתים של הבוגרים; הקבוצה מעוניינת לארח את משחקיה ברמלה

ההעפלה של מכיב ת"א לשלב הבתים של ליגת האלופות תסדר למועדון עוד ציון דרך יוקרתי: השתתפות גם בליגת האלופות לנוער של אופ"א (UEFA Youth League), מפעל שייערך זו השנה השלישית.

למעשה, כל 32 הקבוצות שישחקו העונה שלב הבתים ישלחו את קבוצות הנוער למפעל. ההגרלה היא אותה הגרלה של הבוגרים - כלומר, הקבוצות שתגריל מכבי ת"א ביום חמישי (18:45) במונאקו - יהיו גם היריבות שמולן תשחק קבוצת הנוער במפעל המקביל.

למכבי ת"א יהיו מספר סייגים. ראשית, במפעל מורשים להשתתף רק שחקנים ילידי 1997 ואילך, כך שבעצם חריגי הגיל של המועדון (ששת שחקנים ילידי 96' שמורשים להשתתף במשחקי הליגה לנוער) לא יורשו להשתתף בליגת האלופות; הקבוצה רוצה לארח אם המשחקים ברמלה, מגרשה הביתי, אולם חוקי הטורניר לא מאפשרים לארח במקום המרוחק 45 דקות נסיעה או יותר מאצטדיון בו ייערך משחק הבוגרים (במקרה הזה חיפה) ולחלופין, אם נאלצה הקבוצה לזוז ממרכז פעילותה, משחק הנוער צריך להיערך בעיר בו מתקיימת הקבוצה, במקרה הזה תל אביב-יפו. סמנכ"ל המועדון, עו"ד אריאל אברם, שייציג את מכבי בהגרלה מחר במונאקו, אמור לקבל תשובות ברורות יותר.

הקבוצה תוכל לקבל כסף רק עבור מכירת כרטיסים, אבל אירוח היריבות הוא על חשבונה. בכל מקרה, הבעיה העיקרית של מכבי ת"א - השוהה עם מאמנה זיו אריה והמנהל המקצועי ניר לוין במחנה אימונים בלונדון - תהיה חוקי הזרים בישראל שלא מאפשרים לקבוצה להתחזק ביותר מזר אחד,כמו גם גיוסים לצה"ל, בעוד שליריבות אין מגבלות כאלה. במכבי בוחנים אפשרות לצרף זר לקבוצה ועוד מספר שחקנים כדי להתמודד בטורניר.

הפורמט של טורניר הנוער מעט שונה מזה של הבוגרים - הקבוצות אמנם משחקות באותם ימים ומול אותן יריבות כמו הבוגרים, אבל בתום השלב הראשון רק הראשונה מכל בית עולה לשמינית הגמר.

חצאי הגמר והגמר של הטורניר ייערכו במטה של אופ"א בניון שבשווייץ, שם מחזיקה התאחדות הכדורגל האירופי במתקנים משלה. בעונה שעברה זכתה בטורניר צ'לסי, אחרי ניצחון 2-3 בגמר על שחטאר דונייצק.