טוויטר עושה בית ספר למותגים: צפו בציוצים בולטים

בזמן שבישראל מתמקדים בעיקר בפרסום מסורתי של רשתות ציוד משרדי, בחו"ל מתייחסים המותגים אל יום החזרה לבית הספר כאל אירוע שיווקי של ממש - לפחות בכל מה שקשור לקמפיינים בטוויטר ■ אתר Digiday ריכז כמה מהדוגמאות הבולטות

Seattle's Best Coffee / מתוך טוויטר
Seattle's Best Coffee / מתוך טוויטר

החזרה לבית הספר והיום הראשון ללימודים מרגשים תמיד - אם מדובר בכיתה א', בבית ספר תיכון או באקדמיה. זה גם לא משנה אם אתה ילד, נער או הורה, ששולח את הילדים בפעם הראשונה לבית הספר.

לצד הרגשות המעורבים של ההורים, בין ההתרגשות והחששות, החזרה ללימודים מלווה גם בלא מעט שופינג - קלמרים, ילקוטים, מחברות, ציוד כתיבה, ספרים ומה לא. לאלה צריך להוסיף את עולם המזון, שכולל את הכריכים שמכינים ההורים לילדים, החטיפים והממתקים בצהריים או אחר הצהריים בבית ועוד. ובמקום שבו יש שופינג, יש כמובן גם פרסום ושיווק.

בזמן שבישראל מתמקדים בעיקר בפרסום מסורתי, אשר לפי יפעת בקרת פרסום הגיע מאז תחילת אוגוסט להיקף של 5.4 מיליון שקל, בחו"ל המותגים ניצלו את היום המיוחד ומתייחסים אליו כאל חג של ממש - לפחות בכל מה שקשור לקמפיינים שיווקיים בטוויטר.

תחת ההאשטאג firstdayofschool# הריצו בשבועות האחרונים כמה מהמותגים המובילים קמפיינים, שמברכים את הילדים וההורים על החזרה ללימודים ועל הדרך זורקים גם מסר שיווקי.

למרות ניסיונות המכירה המרומזים, יפה לראות איך המותגים מגלים הזדהות עם המשפחות לקראת היום הזה ומנסים לקחת חלק בחגיגה. על-פי אתר האנליטיקס Topsy, בחודש האחרון נרשמו מעל ל-34 אלף שימושים בהאשטאג.

אתר Digiday ריכז כמה מהדוגמאות הבולטות בטוויטר, והנה לפניכם:

Seattle's Best Coffee: מתכוננים לבוקר חדש

רשת בתי הקפה מסיאטל, שנמצאת בבעלות של ענקית הקפה סטארבאקס, הלכה על ויז'ואל שאמור לשדר הזדהות כמעט בקרב כל משפחה: הרגע בבוקר שמתכוננים לבית ספר. בתמונה רואים את ארוחת הבוקר בבית, ואיך אורזים לילדים את התיק לבית הספר. "קחו את הטישו ואת המצלמה, היום הראשון ללימודים מעבר לפינה", נכתב בציוץ, שכולל קישור לשאלון באתר BuzzFeed הפופולרי, בחסות Seattle's Best Coffee, שמנסה לנתח איזה סוג של הורים אתם בבוקר.

Seattle's Best Coffee / מתוך טוויטר
 Seattle's Best Coffee / מתוך טוויטר

Puffs: לנגב את דמעות ההתרגשות

מותג הטישו ניסה לייצר מסר שמתכתב עם היום המיוחד להורים ולילדים, ומשלב את האיכות של המוצר עם ההתרגשות של היום הראשון ללימודים. "לשלוח את הילדים לבית הספר זה קשה. אז תשלחו אותם עם משהו רך ותדאגו לשמור קצת לעצמכם", נכתב בציוץ שמלווה בתמונה המציגה טישו מאחסן בתא הכפפות ברכב.

Puffs / מתוך טוויטר
 Puffs / מתוך טוויטר

Reese's: האוטובוס אוסף את העוגיות בדרך לכיתה

עוגיות חמאת הבוטנים המפורסמות של Reese's, מבית ענקית השוקולד Hershey, הפכו לכוכבות הראשיות של המיני-קמפיין של החברה. באנימציית GIF צבעונית וחלקה, רואים איך העוגייה הגדולה בתפקיד אמא (או אבא) עומדת לצד העוגיה הקטנה בתפקיד הילד (או הילדה) ומחכה לאוטובוס הצהוב שייקח את הילד לבית הספר. אחרי שהאוטובוס אוסף את הילד, העוגייה נשארת לבדה. הציוץ - "להתראות לעכשיו, שלום מתוק אחר-כך" - מוסיף למסר.

Reese's / מתוך טוויטר
 Reese's / מתוך טוויטר

פיצה האט: טושים ליד המגש

רשת הפיצריות העולמית יודעת שמה שתופס את העין ברשתות החברתיות, הוא לא אחת אוכל שנראה טרי, טוב וטעים. אז הם הציבו במרכז התמונה את הפיצה שלהם ואת הטוויסט שלהם לרגל פתיחת שנת הלימודים, שתחל בימים הקרובים בישראל ובמקומות רבים ברחבי העולם - טושים צבעוניים שמקיפים את הפיצה. "הכול מוכן ליום הראשון של הלימודים", הם כתבו.

פיצה האט / מתוך טוויטר
 פיצה האט / מתוך טוויטר

דיסני-פיקסר: נמו הולך לבית הספר

אחד המותגים האהובים על הילדים לא יכול היה לוותר על השתלבות בהאשטאג המיוחד של החזרה ללימודים. עם סצנה מתוך הסרט האהוב "מוצאים את נמו" ובאמצעות אנימציית GIF, אפשר לראות איך דג אחד מעיר את השני ביחד עם הציוץ: "היום הראשון ללימודים! קום, קום, קדימה! זה היום הראשון ללימודים". בינתיים, מדובר בציוץ הכי טוב מבין כל המותגים, שזכה ל-1,300 לייקים ול-680 שיתופים בטוויטר.

דיסני-פיקסר / מתוך טוויטר
 דיסני-פיקסר / מתוך טוויטר

Hershey's: נשיקה בדרך לשיעור

יצרנית השוקולד ניצלה את ההאשטאג לטובת מותג נשיקות השוקולד שלה. נשיקת השוקולד מחזיקה גיר ומעליו כיתוב על הלוח "בחזרה ללימודים", ואנשי החברה הוסיפו ציוץ: "השיעור כבר החל".

Hershey's / מתוך טוויטר
 Hershey's / מתוך טוויטר